Ansalon Karakter Kasztjai
2006.11.17. 15:49
KÖZEMBEREK
Ők azok az emberek, akik munkája nélkül egy világ sem létezhetne: ők a lovászok, ácsok, molnárok, farmerek, kovácsok, szolgálók, fogadósok, halászok…stb. Ők a mindennapi emberek. De ezek a mindennapi emberek, ha baj van, akkor akár kardot is ragadnak, és akár hősökké is válhatnak.
Mindenestre igen nyomós indokra, vagy fenyegetésre van szükség ahhoz, hogy a mindennapi, jól berendezett életüket a hátuk mögött hagyják, és életüket kockára téve, a kalandozók útjára lépjenek. Lehet, hogy a fegyverkovács legújabb remekművét, egy csodás hoszszúkardot akar kipróbálni, vagy egy pék követi azokat, akik elrabolták a fiát.
Közemberek Játék Adatok
Alább következnek a közemberek hivatásának megfelelő képzetségek, melyekkel már induláskor rendelkezik a karakter.
Páncélkovács: vértezetek készítése, javítása, értékbecslése. Kapcsolódó szakértelmek: Páncélkovácsolás, Tűzrakás, Értékbecslés (vértezetek).
Patkolókovács: különféle eszközök és szerszámok készítése. Kapcsolódó szakértelmek: Kovácsolás, Tűzrakás.
Íjkészítő: íjak és nyílvesszők készítése, javítása, értékbecslése. Kapcsolódó szakértelmek: Íjkészítés, Ácsolás, Értékbecslés (íjak).
Földműves: alapvető földműves ismeretek. Kapcsolódó szakértelmek: Földművelés, Állatokkal Bánás, Időjóslás, Gyógyfüvek Ismerete
29
Halász: úszás, hálókezelés, kis csónakok használata. Kapcsolódó szakértelmek: Halászat, Úszás
Erdész: favágás, alapvető erdei ismeretek. Kapcsolódó szakértelmek: Irányérzékelés, Gyógyfüvek Ismerete, Állat Ismeret
Hazárdjátékos: szerencsejátékok ismerete. Kapcsolódó szakértelmek: Értékbecslés, Hazárdjáték
Lovász: lovak tartása, idomítása. Kapcsolódó szakértelmek: Állatokkal Bánás, Állat Ismeret, Állat Idomítás, Lovaglás (földi)
Vadász: alapvető erdei ismeretek, nyúzás, nyomolvasás. Kapcsolódó szakértelmek: Irányérzékelés, Csapdaállítás, Nyomolvasás, Vadászat
Fogadós: fogadók, ivók vezetése. Kapcsolódó szakértelmek: Szeszfőzés, Főzés, Értékbecslés
Ékszerész: drágakövek és ékszerek értékbecslése, csiszolása, és készítése. Kapcsolódó szakértelmek: Értékbecslés, Drágakőcsiszolás
Bőrműves: bőrök lenyúzása, cserzése. Kapcsolódó szakértelmek: Bőrmegmunkálás, Takács
Kőműves: kőfaragás, építészeti alapismeretek. Kapcsolódó szakértelmek: Kőfaragás Bányász: kőfaragás, bányászat. Kapcsolódó szakértelmek: Bányászat, Kőfaragás
Kormányos: navigálás, vitorlázás, úszás, csillagászat. Kapcsolódó szakértelmek: Irányérzékelés, Asztrológia, Navigálás
Tengerész: vitorlázás, úszás, kötélkezelés. Kapcsolódó szakértelmek: Tengerészet, Úszás, Kötélhasználat
Írnok: írás/olvasás, alapvető matematikai ismeretek. Kapcsolódó szakértelmek: Írás/Olvasás, Élő nyelv, Helyi Történelem
Hajóács: vitorlázás, ácsolás. Kapcsolódó szakértelmek: Ácsolás, Tengerészet Takács: szövés, varrás, hímzés. Kapcsolódó szakértelmek: Takács, Szabás
Szekérhajtó: állattartás, szekérjavítás, és kocsihajtás. Kapcsolódó szakértelmek: Állatokkal Bánás, Lovaglás (földi), Kocsihajtás
Kereskedő: közönséges áruk adása vétele. Kapcsolódó szakértelmek: Írás/Olvasás, Értékbecslés
Prémvadász: nyúzás, alapvető erdei ismeretek. Kapcsolódó szakértelmek: Vadászat, Csapda Állítás, Nyomolvasás
Fegyverkovács: fegyverek készítése, javítása, értékbecslése. Kapcsolódó szakértelmek: Fegyverkovácsolás, Kovácsolás, Tűzrakás, Értékbecslés (fegyverek).
Ács: ácsmesterség, fafaragás. Kapcsolódó szakértelmek: Ácsolás
A közemberek induláskor egy fegyveres képzettséggel rendelkeznek, melyhez minden nyolcadik szinten járul még további egy fegyveres szakértelem. Ezen kívül induláskor, és minden azt követő második szinten, kapnak egy fegyvertelen képzettség pontot.
A közemberek THAC0-ja első szinten 20, mely minden 4. szinten eggyel csökken.
A közemberek 10% bonusz tapasztalati pontot kapnak azokért a tevékenységekért, melyeket hivatásuknak megfelelő képzettségeikkel oldanak meg, és a hozzájuk kapcsolódó tulajdonságuk 16-os, vagy magasabb.
Opcionális szabály: STÁTUSZ
Az a harcos, aki egy király fiaként látta meg Krynn világának fényeit, számos dologban különbözik a paraszt hőstől, aki a népe szabadságáért harcol. Noha mindketten a harcosok kasztjába tartoznak, a társadalmi státuszukból fakadó különbözőség óriási szakadékként tátong közöttük. Krynn karaktereit magába tömörítő szociális státuszok, a vagyonos és kényelmes életet élő nemesi körtől a kíméletlen és kemény életet élő rabszolgák köréig terjed.
Társadalmi Státusz Meghatározása
A társadalmi státusz meghatározása egy százalékdobással történik, amit követően a kapott értéknek megfelelő szociális rangot a következő táblázatból olvashatjuk le. Elképzelhető, hogy a fentiek alapján meghatározott státuszt a karakter faja és kasztja is befolyásolja (lásd lejjebb).
01-09: Rabszolga 10-25: Paraszt 26-50: Kereskedő, mesterember 51-65: Katona 66-75: Középosztály 76-85: Felső osztály 86-95: Felkapaszkodott nemes 96-98: Öröklött nemes
99: Trónfosztott uralkodó 00: Uralkodó
30
Karakter kaszt és státusz: Krynn világán az ember sohasem találkozhat tolvaj-királlyal vagy rabszolga-vitézzel, így néhány kasztnál létezik egy-két korlátozás a társadalmi státuszukra nézve, hogy elkerülhetők legyenek az ilyen párosítások.
Barbár harcos: Max felkapaszkodott nemes.
Bárd: Max felkapaszkodott nemes.
Vitéz: Min kereskedő, mesterember.
Solamnia Lovagja: Min paraszt.
Tolvaj: Max felkapaszkodott nemes.
Közemberek: csak kereskedő, mesterember
Faj és státusz: Minden fajnak megvannak a saját királyai és szolgái, de népük köreiben betöltött társadalmi rangjuk emberi közösségekbe kerülve más megítélés alá esik. Ezért az embertől eltérő fajú karakterek esetében a meghatározott státusz mellett, az emberi társadalmakban „betöltött” rangot is meg kell határozni. Ez viszont igaz azokra az emberekre is, akik más fajok társadalmi közösségébe kerülnek.
Sötét Elf -15 Elf -10 Gnóm -7 Mocsári törpe -25 Félelf -15 Irda -5 Surranó -15 Minotaurusz -25
Társadalmi Státuszok Leírása
Uralkodó: A karakter a közvetlen uralkodója a nemzetének vagy városának.
Előnyök: A karakter háromszoros pénzzel, egy szabadon választott páncéllal, pajzzsal, sisakkal, és két fegyverrel indul. Valamint kap további két képzettség pontot. Teljes jólétbenélhet. És bárhová is megy, mindenhol dicsőség és megbecsülés övezi.
Hátrányok: A karakter hírneve és megbecsültsége egyben hátrányt is jelent. Mivel nem sétálhat végig nyugodtan az utcán anélkül, hogy ne figyelnék minden lépését.
A kényelmes jómódú életmód megszokásai miatt a karakternek az Egészség, és az Erő tulajdonságát eggyel csökkentenie kell. Azonban, ha eléri az ötödik szintet, ezek a negatív módosítók érvényüket vesztik. Az Egészség és az Erő tulajdonságok visszaállnak az eredeti értékükre.
A karakter szülei tiltják őt a veszélyes vagy távoli (100 mérfölden túli) vidékekre vezető kalandozástól, mivel túl messzire kerül ilyenkor a saját nemzetétől. Egy küldetésben vallott kudarcból eredően, könnyen trónfosztott uralkodóvá válhat. Különleges esetekben, a karakter könnyen válhat ellenséges nemzetek orgyilkosainak célpontjává.
Trónfosztott uralkodó: A karakter egyenes ági leszármazottja egy olyan nemesnek, aki valamikor uralkodó volt, de az utódjai már nem bírnak akkora hatalommal, hogy ezt a posztot betöltsék. Ebbe a kategóriába tartoznak a törvénytelen vagy kitagadott utódok is.
Előnyök: A karakter kétszeres pénzzel, és egy szabadon választott fegyverrel indul. Vitézek, lovagok, és nemesi rangú emberek felismerik a karaktert. Az életkörülményeik igen változóak lehetnek ezeknek a karaktereknek, mivel ez a trónfosztásuk körülményeitől függ.
Hátrányok: A karakternek és családjának igazából sehol sincs hatalma. Az is lehet, hogy azok, akik közreműködtek trónfosztásában, szívesen látnák holtan vagy bebörtönözve.
Öröklött nemes: A karakter, vagy annak családja rangot és földadományt birtokol, melyet a nemzet uralkodója adományozott szolgálataiért cserébe. Törzsek főnökei vagy városok vezetői is tartozhatnak ebbe a kategóriába.
Előnyök: A karakter kétszeres pénzzel, egy választott fegyverrel és egy lóval indul. Egy nagyobb birtokon él.
Hátrányok: A karakternek figyelnie kell a nála magasabb rangúak cselekedeteire és szavaira, az intrikákról és cselszövésekről nem is beszélve. Egyébiránt felelőséggel tartozik a birtoka iránt, aminek gazdálkodására ügyelni kell.
Felkapaszkodott nemes: Vagy a karakter, vagy annak családja keményen megdolgozott azért, hogy felküzdhesse magát a felső osztályból a nemesi rétegbe. Olyan gazdaggá és befolyásossá vált, hogy az uralkodó felfigyelt rá. Ebbe az rétegbe tipikusan a hatalmas kereskedő családok tartoznak bele.
Előnyök: A karakter egy választott fegyverrelés lóval, másfélszeres pénzzel, és Írás/Olvasás képzettséggel indul. Tágas uradalom udvarházában él.
Hátrányok: A született nemesek lenézik az ilyen “felkapaszkodott nemeseket”, akik csak pénzük miatt lettek nemesek. Az alacsonyabb osztályúak se nézik jó szemmel azokat, akik közülük emelkedtek ki, s általában megpróbálják megbuktatni őket.
Felső Osztály: A karakter tehetős, de nincs rangja vagy adományozott földbirtoka. Legtöbbjük sikeres kereskedő vagy ősi család sarja, családi birtokkal.
Előnyök: A karakter a maximális pénzzel, egy választott fegyverrel, és Írás/Olvasás képzettséggel indul. Egy kényelmes házban él.
Hátrányok: A karakter és családja könnyen hasonló rangú, irigykedő családok intrikáinak áldozatává válhat, a kegyekért és nemességért folytatott küzdelmekben.
Középosztály: A karakter kényelmes családi háttérrel rendelkezik. A költekező életvitel távol áll tőle, de sosem kell koplalnia. A legtöbb átlagos kereskedő tartozik ebbe a kategóriába.
31
Előnyök: A karakter egy választott fegyverrel, egy tiszta házzal, és Írás/Olvasás képzettséggel indul.
Hátrányok: A középosztály igen ingatag pozíció. Ha az üzlet jövedelmező, akkor akár felsőbb osztályba is felküzdheti magát a szerencsés ember, de ha nem, akkor akár alacsonyabb rétegekbe is lecsúszhat.
Katona: A karakter, vagy annak családja, katonáskodásból tartja fenn magát. Ők a tipikus zsoldosok vagy harcosok egy nemzet seregénél, vagy haditengerészeténél.
Előnyök: A karakter egy extra fegyveres képzettséggel, és egy választott fegyverrel indul. Valamint az Egészségét eggyel megnövelheti a kemény életvitelből adódóan.
Hátrányok: Ebbe a kategóriába tartozó emberek javíthatatlanul lármásak, brutálisak, és züllöttek. Mivel úgy tartják, hogy harccal és erővel mindent el lehet érni, így mások meglehetősen tartanak tőlük.
Kereskedő, mesterember: Azok az emberek, akik idejük nagy részét szeretett műhelyükben töltik. Ők a kovácsok, bőrművesek, kézművesek, halászok, vagy egyéb szakmák képviselői. Egyéb iránt az agytompító feladatok elvégzésére tartott parasztoknál és rabszolgáknál jobb soruk van.
Előnyök: A karakter kap egy fegyvertelen képzettséget az általános kategóriából.
Hátrányok: A karakternek keményen kell dolgoznia ahhoz, hogy megtarthassa szociális helyzetét, nehogy visszacsússzon a paraszt sorba.
Paraszt: Keményen dolgozó emberek, akik a létfenntartásukért küzdenek. Napszámosok, állatterelők, banditák, zsiványok, nomádok, és kalózok is ebből a rétegből kerülnek ki általában.
Előnyök: Ezeknek az embereknek van a legkevesebb kötöttségük. Mivel nincs semmijük, így nem is veszthetnek semmit. Ráadásul Krynn népességének nagy részét is ők teszik ki. Sok hős emelkedett már ki ebből a rétegből.
Hátrányok: A karakter maximum csak a fele pénzzel indul, és az is gyakori hogy nincstelen. Pont ez készteti ezeket az embereket, hogy otthagyják farmjaikat és elinduljanak, hogy próbára tegyék szerencséjüket.
Rabszolga: Kereskedők által eladott, vagy adósságuk, esetleg bűneik végett robotoló karakterek. Amikor a játék elkezdődik, már felszabadított vagy szökött rabszolgák.
Előnyök: A karakter kap egy fegyvertelen képzettséget az általános kategóriából (ezt a munkát kellett végeznie). Valamint egy tőrrel indul.
Hátrányok: A karakternek nincs pénze, és ráadásul, ha szökött rabszolga, akkor még üldözik is.
32
|