Ansalon Karakter Kasztjai
2006.09.29. 14:30
TENGERÉSZEK
Ez a karakter kaszt részben harcos, tengerész, és tolvaj is. Nevezhetjük őket kalózoknak, tengeri rablóknak vagy egyszerűen csak tengerészeknek, mivel képzetségeiket széles körben kamatoztatják, kezdve a tolvajlástól a kalózhajók elleni harcig – már ha éppen nem kalóz a hősünk. A képzetségek ugyanazok, csak a motiváció különbözik.
Néhányuknak nem számottevőek a céljai, melyekért küzd. Ők csak háborítatlanul szeretnének élni, és a tengereken hajózni. Mások élete a kalózkodás, hajók elfoglalása, valamint a parti települések fosztogatása.
Tengerészek Minimum Tulajdonság
Erő 10 Ügyesség 8
Jellemük, a törvényes jót kivéve bármilyen lehet.
Fegyveres Képzettségek: Szükséges: tengerész kard, erősített cövek, vagy halászkampó.
Fegyvertelen Képzettségek: Bónusz: Kötélhasználat, Szakma (Matróz), Akrobatika. Ajánlott: Irányérzék, Halászat, Úszás, Időjóslás, Értékbecslés, Drágakőcsiszolás, Kötélen Járás, Navigálás.
Felszerelés: A tengerészek nem viselnek fémpáncélt: megnehezítené a hajókötélzeten való felmászást, és a vízbe esés tragikus kimenetelű lenne.
Különleges képességek: A tengerészek rendelkeznek néhány tolvaj képességgel: úgymint Falmászás, Hallgatózás, Árnyékban Rejtőzés, Csendes Mozgás. A képzetségek alap értékei a faji és ügyesség bónuszok összege, valamint az 1. szinten a tengerész 30%-ot oszthat szét a négy képzetsége között, de egyikre sem rakhat 10%-nál többet. Minden további szinten 10%ot oszthat szét, de egyre sem rakhat 5%-nál többet egyszeri alkalommal.
Különleges Hátrányok: Nincs különleges hátrányuk, hacsak nem az, hogy a sikeres kalózok igen jó „hírnévnek” örvendenek a fejvadászok és más konkurens kalózok vagy tengerészek körében.
A Varázslók Fôkasztjának Alkasztjai
A Második Sárkányháborút követően a mágia elszabadult, hogy ez az elkövetkezőkben elkerülhető legyen, a mágia három istenének tanácsára a varázslók megalapították a három Ősmágus Rendet, melynek fő feladata a mágia őrzése lett. Más világokon a varázslók hozzászoktak ahhoz, hogy a mágiát szabadon használhatják, míg Krynnen mindez szigorúan szabályozva van, és akik ezeket a szabályokat nem tartják be, azokat renegátoknak, vagyis mágusoknak nevezik.
ÔSMÁGUSOK RENDJÉNEK VARÁZSLÓI
Krynn világán egy rend sem tekint vissza olyan ősi múltra, mint a félt és tiszteletet parancsoló Ősmágusok Rendje. Szinte az idők kezdete óta létezik, története a mágia három istenétől eredeztethető. A mágia istenei: Solinari, Lunitari, és Nuitari már a teremtés előtt is léteztek, még az előtt, hogy a csillagok elfoglalták volna helyüket az égbolton. Bár az istenek mindegyike rendelkezik mágikus hatalommal, de hármukban a mágia szerette, és a Művészetnek szentelt életük miatt még kifejezőbb ez a hatalom, és csak különböző eszméik miatt lehet őket megkülönböztetni egymástól. Mindegyikük külön utat választott a világegyetemben. Látták a többi istenséget a mennyekben céljaik és ideológiájuk szerint egymás ellen, vagy egymás mellett felsorakozni. És ahogy a látomásaik és jóslataik figyelmeztették őket, a Minden Szentek Háborúja bekövetkezett. Szüleik kényszeríttették gyermekeiket, hogy egyik vagy másik oldalra álljanak, azonban az unokatestvérek féltek, hogy a háború elpusztítja azt, amit a legjobban szeretnek: a mágiát. Ezért megesküdtek, hogy hűek maradnak az igazi mágiához valamint egymáshoz, és elhagyták az istenek pantheonját, és Krynn világára mentek.
Itt a háború, és a halandók teremtése után, mindannyian találtak maguknak egy-egy tanítványt a halandók között és mindnyájan megajándékozták tanítványaikat a mágia művészetével. Ez az ajándék aztán továbbszállt más halandókra.
Aztán a mágia istenei elhagyták Krynnt, de miután nagyon megszerették, ezért nem csatlakoztak mennybéli isten társaikhoz, hanem Krynn világának közelében maradtak. Holdakként keringtek körülötte, olyanoknak adva át erejüket, akik az útjaikat követték.
A Második Sárkányháború alatt az elfek három mágus vezetésével verték vissza a sárkányokat, de a mágia elszabadult, és ezrek haltak meg. A három mágus, az életüket féltve a mágia isteneitől kért segítséget. A mágia istenei az Elveszett Fellegvárban adtak számukra menedéket. Az Elveszett Fellegvár a mágia olyan legendás helye, mely a világegyetem határain kívül található. Itt a mágia istenei megtanították a három varázslónak a Mágia Alaptörvényeit:
1. Minden varázsló testvérnek számít a saját rendjében. Mindhárom rend testvér az erőben. 2. Az Ősmágusok Rendjének területeit a rendek közösen birtokolják, és ezeken a területeken semmilyen varázslatot sem lehet használni a varázsló társak ellen ártó szándékkal. 3. A tornyok területein kívül a testvér testvér ellen, és rend rend ellen fordulhat, mivel ez a világegyetem rendje. Az Ősmágusok Rendje lazán szervezett varázsló csoportokként indult, míg nem a Fény Korában, a Második Sárkányháború után pár évvel, minden rend mestere az Elveszett Fellegvárban gyűlt össze, ahol megalapították a rendek egységét. Így született meg az Ősmágusok Rendje.
11
A Rend megalapítását követően az Ősmágusok, a mágia isteneinek tanácsára öt bástyát emeltek távoli vidékeken, melyekből a rendek mesterei békében és harmóniában irányították a rendet, így védve meg a varázslókat. Így épültek fel az Ősmágia Legendás Tornyai. Ezeknek a tornyoknak mindegyike olyan hely volt, ahonnan a mágikus erőket a Varázslók Konklávéjának (Varázslók Tanácsa) bölcsei kontrolálhatták.
Fontos, hogy Krynn minden varázslója emlékezzen arra, hogy a varázsló egyetlen kötelessége az, hogy hű maradjon a Művészethez. Leginkább ennek köszönhető az, hogy a mágiát, a sok kísérlet ellenére sem sikerült kiirtani Krynnről.
A Fekete Köpenyes varázslók és a Fehér Köpenyes varázslók, akik a háborúkban (mint például a Dárdaháborúban) az ellentétes oldalon harcolnak, nem riadnak vissza egymás elpusztításától, de mikor semleges területen találkoznak (ilyen helyek az Ősmágia Legendás Tornyai), minden bizonnyal a mágiáról fognak lelkes tárgyalást folytatni. Ha külső erő támadná meg őket, fenyegetve ezzel a mágia létét (például egy renegát mágus), akkor szövetkeznének egymással, hogy felvegyék a harcot a mágia védelme érdekében.
Bővebb információk a varázslókról, mágikus tanokról, az Ősmágia Legendás Tornyairól és azok védelméről a DRAGONLANCE regényekben olvashatók. Akik az itt bemutatott dolgoknál részletesebb információkat szeretnének kapni, azoknak a fent említett regényekből kell ezt a tudást elsajátítani.
A Mágia Holdjai
A világ teremtése óta a mágia három holdja Krynn bolygólya körül kering, így szabályozva követőik mágikus erejének gyengülését és erősödését.
A három rend mindegyike a mágia holdjainak egyikéből nyeri erejét. A Fehér Köpenyesek varázslói a Solinaritól, a Fekete Köpenyesek a Nuitaritól, míg a Vörös Köpenyesek a Lunitaritól kapják a hatalmukat. A holdak helyzete és állása befolyásolja a rendek erejét. A következő táblázatok megmutatják a holdak állásának pontos hatását Krynn varázslóinak mágiájára. A holdak helyzete csak a megfelelő varázslórend mágiájára van hatással.
A halandók, de még a más varázslórendbe tartozó varázslók sem láthatják azt a holdat mely a Fekete Köpenyes varázslók képességeire van hatással. Nuitari holdja csak azok számára látható, akik tőle nyerik erejüket.
Hold Állások Hatásai*
Hold Mentő Bonusz Effektív Állása Dobás Varázslat† Szint
Hold fogyatkozás -1 0 -1 Csökkenő fázis Normális 0 Normális Növekvő fázis Normális +1 Normális Teli hold +1 +2 +1**
* Az 1-3. szintű varázslókra a holdak állása nincs hatással, mivel a varázslataikba még csak kevés energiát képesek befektetni. Ezért van az, hogy a varázslók a próbát a 3. vagy a fölötti szinten tehetik csak le, mivel ez az a pont, melytől kezdve a varázslót már nem lehet tanoncnak nevezni. ** Csak a 6. vagy magasabb szintű, 15-nél magasabb intelligenciájú varázslók élvezhetik a Teli Hold eme jótékony hatását.
† A bónusz varázslatok bármely, a varázsló által elérhető szintűek lehetnek. Ha két vagy több hold áll együtt, akkor a varázslók további előnyökben részesülnek. (A holdak együtt állnak, ha a mezők, melyeket a Holdak Állása ábrán elfoglalnak, az ábra közepétől húzott
egyenesen vannak.)
Holdak Együttállásának Hatásai *
Mentő Bonusz Effektív Együttállás Dobás Varázslat Szint
Solinari a Lunitarival +1 +1 +1 Nuitari a Lunitarival +1 +1 +1 Solinari a Nuitarival +1 0 Normál Három hold együtt +2 +2 +1
* A két táblázat értékei összeadódnak. Például, ha Telihold idején a három hold együttáll, akkor mindhárom rend varázslói +3 bónuszt kapnak a mentődobásaikra, +4 varázslattal többet memorizálhatnak és +2 effektív varázslathasználati szintre tesznek szert. Ezt a meglehetősen ritkán előforduló együttállást a Szemek Éjszakájaként emlegetik, mivel a három hold állása egy hatalmas szemre emlékeztet, fehér golyóval, fekete pupillával és vörös íriszszel. Ez elég borzalmas és félelmetes jelenség, mivel ilyenkor a mágia szinte tombol. Ilyen együttállások alkalmával hozta létre a három rend együtt, az Ősmágia Legendás Tornyait, valamint a Sárkánygömböket.
12
A Holdak Helyzete
A holdak helyzetének meghatározására használjuk a Holdak Állása ábrát, melyen mindegyik holdnak külön-külön 1d8-cal határozzuk meg a kezdő helyzetét. A külső gyűrű a legnagyobb és legtávolabbi hold, Solinari ciklusát jelképezi, mely 36 napra van felosztva. A második gyűrű a második legnagyobb holdat, a Lunitarit szimbolizálja, melynek ciklusa 28 napból áll. A legbelső gyűrű a legkisebb és legközelebbi hold, a Nuitarit jelképezi, melynek ciklusa mindössze csak 8 napig tart.
A Varázslók Konklávéja
A Varázslók Tanácsának összehívására a holdak által diktált napokon és időkben kerül sor. A Tanács négyhetente egyszer, az uralkodó rend Teliholdjának első napján rendszeresen ülésezik. Néhány különleges alkalommal, mintamilyen a Szemek Éjszakája, szintén összehívják a rendek tanácsát. Súlyos, az egész rendet érintő problémák felmerülése végett, a Konklávét a Varázslók Tanácsának Nagymestere is összehívhatja. A varázslók Próbája alkalmából nem kerül sor tanácsülésre, mivel az a Torony egyik alap feladata, és semmi különleges sincs benne, ami a Varázslók Tanácsának összehívását szükségessé tenné.
A Varázslók Konklávéja három frakcióból áll, melyek mindegyikének hét képviselője van. Az Ősmágusok Rendjeinek mindegyike egyenlő arányban képviselteti magát, és mindegyik frakciót az adott rend által megválasztott személy vezeti. A megválasztott varázsló mindig az adott Rend Vezetője. A Rend Vezető megválasztásának mikéntje az adott rend privilégiuma, és mindegyik rendnél eltérő. A Fekete Köpenyesek Rendjének feje általában a Rend legerősebb varázslója. Ez időtlen idők óta így van, és nem egy igen nevezetes varázspárbajt eredményezett már, mivel sokszor előfordult, hogy két varázsló is követelte magának ezt a megtisztelő címet. Ezeket a varázspárbajokat mindig a tornyok területeinek határán kívül tartották. A Fehér Köpenyesek szavazással, a Vörös Köpenyesek sorshúzással választják ki a Rend Vezetőjét, a számba vehető jelöltek közül, valamint ily módon választják ki a Varázslók Konklávéjába kerülő képviselőiket is.
A Konklávé Nagymesterét közös megegyezéssel választják meg, egy varázslat, a Konszenzus segítségével a Tanács tagjai egy szempillantás alatt megismerik az összes Krynnen élő varázsló akaratát az üggyel kapcsolatban. A Nagymester a vezetője a Varázsló Tanácsnak, de ez nem jelent korlátlan hatalmat a rend fölött. Mikor a nagymester már nem tudja betölteni a posztját, vagy a rendnek már nincs haszna személyéből, új nagymestert választanak. A Konklávé törvényét nagyrészt a Konklávé feje, azaz a Nagymester határozza meg, és vitás kérdésekben is az ő szava a döntő. Ha azonban olyan döntés születik, mely a Konklávé akarata ellen szól, akkor szavazást hirdetnek meg, és a Konszenzus varázslat segítségével új Mestert választanak a Varázslók Tanácsának élére.
Az Ôsmágia Legendás Tornyai
Kezdetben öt tornya volt az Ősmágusok Rendjeinek. Ezeket a három rend hajdani varázslói emelték közösen, hogy a mágia és a tudás központjai legyenek. Ősi városokban, vagy eldugott helyeken hozták létre őket mágiával. Ezek a városok, illetve helyek a későbbiek folyamán Palanthus, Wayreth, Istar, Daltigoth és a Romok (Ruins) néven vonultak be a köztudatba.
A tornyok hasonlóak, és mégis különbözőek voltak. A tornyok általános felépítésének vázlatát a három varázslórend tagjaiból felállított bizottság szabta meg, de minden más a környéken élő varázslók igényinek megfelelően lett kiépítve. Ennek következtében a tornyok felépítése hasonló, de a részletek és elrendezések nagyon eltérőek lettek. A tornyok általánosságban egy központi épületből és a hozzá tartozó földterületből vagy kertből állnak. Ez a kert mind az öt toronynál más és más volt. Wayreth Tornyának kertje egy transzdimenziós terület, melynek következtében a torony az eredeti helyétől 500 mérföldes körzetben bárhol megjelenhet, Wayreth Erdején belül. Palanthus Tornyát a Shoikan Liget veszi körül, mely az átok óta egy igen erőteljes félelemmel tartja távol a kíváncsiskodókat. Napjainkban ez a két torony a legismertebb. A másik három toronyról kevés információ ismert, legalábbis a kívülállók számára. Ezen kevés információk közé tartoznak a tornyokat védő varázslatok hatásai: a Tornyokat hívatlanul megközelítőkön, Daltigothnál álom, Istarnál feledés, míg a Romoknál szenvedély lett úrrá. Azonban a tornyok mindegyike további számos, és ismeretlen akadályt tartogat a vakmerő kalandorok számára.
A Tornyok területe semleges hely a varázslók számára. Az egymás közötti harcot tiltják, de ha mégis előfordulna, akkor a bűnöst azonnali halállal büntetik.
Wayreth Tornya
Wayreth Tornyának a védelme a legszokatlanabb, mivel azok, akik a hívatlanul, de legalábbis a varázslók akarata ellenére akarnak a toronyba bejutni, soha sem lelnek rá. Átkutathatják akár Wayreth Erdejét keresztül-kasul, a torony csak azok számára elérhető, akik számára a varázslók elérhetővé teszik. Ezek a személyek Wayreth Erdejének bármely pontján lehetnek, ugyanis nem ők találják meg a folyamatosan máshol felbukkanó tornyot, hanem az lel rájuk. Az éjszaka folyamán, egy tisztáson tábort ütő varázsló, könnyen arra ébredhet, hogy egy torony kertjében éjszakázott. A varázslók így védelmezik tornyukat az ellenségeiktől, miközben a varázslók és varázsló jelöltek számára biztosítják a toronyba való bejutás lehetőségét.
13
Wayreth Tornyába a legszigorúbbak a belépés feltételei. Bebocsátást csak az nyerhet, akit a varázslók be akarnak engedni a toronyba. Asztrális és más külső síkokról lehetetlen bejutni a toronyba, mivel a toronynak nincs öszszeköttetése ezekkel a síkokkal (vagyis csak a Tornyok Kapuin lehetséges más síkokra eljutni, és onnan visszajönni, ez okozta Raistlinnak is a problémát, mikor Takhisis síkjára akart eljutni.). A bejutás csak a torony kapuin keresztül lehetséges.
Ha a varázslók engedélye nélkül lép be valaki Wayreth Erdejébe, akkor az illetőnek csak kis esélye van arra, hogy túlélje ezt a vakmerő és botor kalandját. Könnyen arra ébredhet, hogy sűrű erdő veszi körül, ha megpróbál elmenekülni, akkor azt veszi észre, hogy egyre beljebb és beljebb kerül az erdőbe. Az is előfordulhat, hogy madarak énekét – mely szerint azok teljesítik egy kívánságát - követve megy egyre mélyebbre az erdőbe. Mindenesetre a hívatlan látogató számára a legjobb megoldás, ha jó magyarázattal szolgál a varázslóknak, még mielőtt visszavonhatatlan dolgok történnek meg vele.
Még azokat is megviselhet a mágia eme hatalmas megnyilvánulása, akiket a varázslók meghívnak az erdőbe (például a Próbára érkező varázsló jelöltek). Minden bátorságukra, és akaraterejükre szükségük van ahhoz, hogy a toronyig eljussanak. A rend varázslói általában a toronyba való bejutásnál a mágikus utat részesítik előnyben, semhogy az erdővel próbálkozzanak, ha nem muszáj.
Wayreth Tornyának legszembetűnőbb különbözősége; a többi toronytól eltérően rendelkezik egy óriási központi aulával, ahol a Konklávé gyűléseit szokták megtartani. Ez a terem hatalmas, mennyezete a homályba vész. Kőből készült, kör alakú, díszítés vagy dekoráció nélküli terem. A terem egyik felében mágiával előállított kőszékek állnak. Az egész termet sejtelmes fény világítja be, melynek forrása meghatározhatatlan, s mint oly sok minden valószínűleg szintén mágikus eredetű. A terembe a Tanács tagjai mágikus úton jutnak be, mivel ez az egyetlen mód a terembe való bejutásra.
Wayreth Tornyának fekete, rúnákkal borított falait, akár csak a többi torony falait, mágiával hozták létre. Nem létezik olyan fegyver vagy ostromgép, mely kárt tehetne ezekben a falakban. Ezért lehetséges az, hogy a torony még akkor is épségben volt, mikor Raistlin - az egyik lehetséges jövőben – kísérletet tett az istenek legyőzésére, és minden más már elpusztult. A torony kapuinál nincsenek őrök, nincs is rájuk szükség.
A kapun belépve, szürke kövekkel kirakott udvarra jut az utazó, ahonnan a torony egyik fényűző vendégszobájába teleportálódik, már ha a varázslók engedték meg neki, hogy belépjen a toronyba. Ezek a vendégszobák úgy vannak berendezve, mint a Krynnen fellelhető legrangosabb fogadók szobái. A hívatlan vendégeket, mármint azokat, akik eljutottak idáig, azonnal a Tanács elé állítják, vagy a torony celláinak egyikébe vetik. Ezek a cellák félelmetes hírnévnek örvendenek a külvilágban, mivel még senkiről sem tudni, hogy túlélte volna az e cellákba való bebörtönzést, hogy beszámolhasson róluk.
A toronyba érkező varázsló, tudásának megfelelő saját szálást kap. A varázsló tanoncok és a kisebb tudású varázslók szálásai a vendégszobákkal egy szinten van. A hatalmasabb varázslók számára jóval elegánsabb szobák vannak fenntartva a torony felsőbb szintjein. Az ajtókon nincsen zár, mivel a varázslók tiszteletben tartják egymás tulajdonát, és a mágiával szemben az egyszerű záraknak amúgy sincs semmi értelme.
A toronyban fellelhetők a varázskönyveket, mágikus tekercseket és egyéb feljegyzéseket tartalmazó hatalmas könyvtárak, valamint a mágikus tárgyakat rejtő kincstár, melyek mindegyike a Konklávé felügyelete alá tartozik. Ezen eszközök a varázslók tulajdona, és a Tanács az akaratának megfelelően juttathat belőle a varázslók számára. Majdnem minden fiatal varázsló, aki letette a Próbát, kap a Tanácstól ajándékba néhány hatalmasabb mágikus tárgyat, mely segítségére lehet a továbbiakban. A könyvek tanulmányozhatók, vagy a mágikus tárgyak, és tekercsek akár meg is vásárolhatók a varázslók számára, a Konklávé engedélyével.
Ezek vételára sokkal inkább hasonló tárgyakban van megállapítva, mint sem pénzben. Annak a varázslónak, aki úgy határozott, hogy megvesz egy tekercset, egy másik tekercset vagy egy hasonló értékkel bíró – legtöbbször mágikus - tárgyat kell felajánlania cserébe a Konklávénak. Ezért van az, hogyha egy Fehér Köpenyes varázsló egy gonosz varázsigéket tartalmazó tekercsre bukkan, akkor nem semmisíti meg azt, hanem elviszi a toronyba, ahol olyanra cseréli el, melyet ő is használni tud.
A varázslók számára lehetőség van arra, hogy haláluk esetén testüket a torony sírboltjába temessék el. Állítólag azok a varázslók, akik a torony sírboltjában nyugszanak, még haláluk után is segítik rendjüket védelmi feladatok ellátásával, vagy a varázslók Próbáján betöltött szerepükkel. Halálukkor, a varázslók minden tulajdonukat ráhagyhatják egy tanoncra, vagy egy varázslóra, de akár a toronyra is. Ebből kifolyólag a torony sírboltjában nincsenek mágikus tárgyak eltemetve.
Palanthus Tornya
Shoikan Liget
Az átok előtti időkben nem volt olyan elsöprő ereje a Shoikan Ligetnek. Azonban az átok által felerősített félelem, mely Palanthus Tornyából árad, az Ősmágia Legendás Tornyainak egyik legnyilvánvalóbb védelmi megnyilvánulása. Ez a varázslat olyan hatalmas erővel rendelkezik, hogy mindeddig csak egyetlen hívatlan vendégnek sikerült elérnie a tornyot: Tasslehoff Fúrólábnak, és neki is csak egy repülő erőd segítségével. A varázslók véleménye szerint ez annak volt köszönhető, hogy a repülő erőd maga is egy mágikus eszköz, és így az irányítóját egyfajta mágikus erőtér óvta meg a torony védőmágiájától.
14
Raistlin halálát követő időkben, Dalamar, Raistlin utódja és így a Torony Mestere, további varázslatok hatásaival ruházta fel a Ligetet. Egy olyan kupolát alakított ki a torony körül, mely megvédi azt minden fizikai hatástól.
A Toronyba, a Shoikan Ligeten keresztül való bejutás védő amulett nélkül szinte lehetetlen. Varázslat elleni mentődobást kell tenni –10-es módosítóval, és ezt minden ötödik körben meg kell ismételni, mindaddig, míg a Ligetben tartózkodik a vállalkozó kedvű kalandor. Ha valamelyik mentődobás sikertelen, akkor az illető félelmében pánikba esve menekül ki a Ligetből, arra amerről jött.
A védő amulett kiegyenlíti ugyan ezt a negatív módosítót, de a mentődobások letétele alól nem mentesít. A sikertelen mentődobás ebben az esetben is hasonló eredménnyel jár. (Krynn Mágikus Tárgyai fejezetben található a védő amulett leírása.)
A Torony
Palanthus Tornyának leírása a torony történelmének időszakaiban eltérő:
Az Átok Elôtti Idôk
Eredetileg az egyik legszebb, és legerősebbnek nevezhető torony volt. Ebben a toronyban alkották meg a három rend leghatalmasabb varázslói a Sárkánygömböket, melyek segítségével legyőzték a Sötétség Királynőjét.
Ebben az időben a torony felépítése Wayreth Tornyáéhoz volt hasonló, kivéve, hogy a toronyban a Konklávé gyűlésterme helyett egy laboratórium volt található.
Az Átok idejében
A következő történetet felületesen Vesztett Csatákként szokták emlegetni.
A Hatalom Korában, amikor Istar Papkirálya árnyékbirkózásba kezdett, bűnbakot keresett, és a mágiát űzőkben találta azt meg. Rettegett tőlük, félt hatalmas erejüktől. Nem értette meg őket, ezért váltak fenyegetővé a szemében.
Nem volt nehéz fölhergelnie a népet a varázslókkal szemben. Bár mélységesen tisztelték őket, sohasem bíztak meg bennük igazán. Először is azért nem, mert befogadták soraikba a világmindenség minden erejét… a Jóság Fehér Köpönyegeseit, a Semlegesség Vörös Köpönyegeseit, és a Gonoszság Fekete Köpönyegeseit.
Ugyanis tisztában voltak azzal, amivel a Papkirály nem, hogy a világ e háromnak az egyensúlyára támaszkodik, és ennek az egyensúlynak a megbontása csak pusztulást hozhat.
Így tehát a tömeg fellázadt a varázslókkal szemben. Természetesen az Ősmágia Legendás Tornyai voltak az elsőszámú célpontok, mivel a Rendek erői főleg itt összpontosultak. És a fiatal varázslók is ezeket a tornyokat keresték fel a Próbatétel végett… már aki merte, mivel a Próba nehéz, és ami még rosszabb, kockázatos. A bukás csak egyet jelenthet: halált!
A kegyetlen büntetés miatt, ami a kudarcért járt, sötét pletykák terjedtek el az Ősmágia Legendás Tornyairól. A varázslók hiába próbálták megmagyarázni, hogy azok csupán a tudás központjai, és az életüket kockáztató fiatal varázslók szívesen vállalkoznak a Próbára, mert jól tudják, hogy mit nyerhetnek általa. De ezekben a tornyokban tartották a varázslók a varázskönyveiket, egyéb irományaikat és varázseszközeiket is. Mégsem akart hinni nekik senki. A nép körében különös szertartások és áldozatok történetei keringtek, amelyeket a Papkirály és csuhásai csak még jobban eltorzítottak, hogy ezzel is önmaguknak használjanak.
Így jött el egyszer az a nap, amikor az emberek a varázslókra támadtak. És ekkor, a Rend történetében mindössze másodszor összejöttek a Köpönyegesek képviselői. Az első összejövetel a sárkánygömbök készítésekor volt, amikor egyesítették bennük a jó és a gonosz lényegét, a semlegesség segítségével. Utána ki-ki ment tovább a maga útján. Most, amikor ismét közös veszedelem fenyegette őket, egyesítették erőiket, hogy megvédjék, azt ami az övék.
A varázslók két tornyot - Daltigoth Tornyát és a Romoknál levő Tornyot – maguk romboltak le, hogy meg ne szállhassa őket a csőcselék, mivel ott olyasmihez nyúlhattak volna, ami meghaladta az ő szánalmas értelmük határát. E két torony lerombolása nagy pusztítással járt, és a Papkirály megrettent, mert egy-egy torony Istar és Palanthus városaiban is állt. A harmadikkal, Wayreth messzi erdejében nem sokat törődött, mivel az távol esett a civilizáció e központjaitól.
A Papkirály ekkor látszólag jámbor javaslatot tett a varázslóknak. Megígérte nekik, hogy ha nem rombolják le a másik két tornyot, akkor békével távozhatnak, és magukkal vihetik a könyveiket, irományaikat, és varázseszközeiket az Ősmágia Wayrethben lévő Legendás Tornyába. A varázslók, szomorúan bár, de elfogadták a javaslatot.
A varázslók könnyen elpusztíthatták volna az embereket, de tudták, hogy ez a világ elpusztítását is jelentené. Valamint még a leghatalmasabb varázslókat is kimerítik a varázsigék, és mindaddig nem is képesek azokat újra használni, míg ki nem pihenték magukat, és újra be nem memorizálták őket. És különben is hogyan pusztíthatták volna el saját népüket?
15
Ezért úgy érezték, hogy el kell fogadniuk a Papkirály ajánlatát. Még a Fekete Köpenyesek, akik igazán nem sokat törődnek a néppel, még ők is úgy gondolták, hogy vereséget szenvedhetnek, és akkor a varázslói mágia teljesen eltűnik Krynn felszínéről. Kivonultak hát az Istar városában álló Ősmágia Legendás Tornyából, amelybe a Papkirály csaknem azonnal be is költözött. Aztán elhagyták a palanthusi tornyukat is, de annak sorsa sokkal borzalmasabban alakult.
A varázslók Astinushoz vitték el a könyveiket és irataikat, hogy helyezze biztonságba őket. Rengeteg könyv és iromány volt ebben a toronyban, sokkal több, mint amennyit a varázslók magukkal cipelhettek volna Wayrethba. A varázskönyvek között sok olyan régi is akadt, amelyeket már nem tudtak elolvasni, mert védő igéket vetettek rájuk, azok Kulcsa pedig… elveszett.
Palanthus népe összegyülekezett a torony körül, amikor a Rend ottani legmagasabb rangú tagja, egy Fehér Köpenyes varázsló bezárta torony karcsú aranykapuját egy ezüst kulccsal. Palanthus Lordja mohón leste, mikor végez. Mindenki tisztában volt vele, hogy ő is be akar hatolni a toronyba, ahogy példaképe, Istar Papkirálya is tette. Csak úgy legeltette a szemét a tornyon, mivel sokféle legenda keringett a nép között a benne rejlő jó és gonosz csodákról.
A varázsló éppen átnyújtotta az ezüstkulcsot a lordnak, amikor váratlanul egy Fekete Köpenyes varázsló jelent meg a torony egyik felső ablakában. Amikor a tömeg rémülten felnézett rá, elkiáltotta magát: „Ez a kapu mindaddig zárva marad, és a termekbe nem léphet be senki, míg hatalma teljében vissza nem tér a Múlt és Jelen Ura!” – Ekkor a gonosz mágus kivetette magát az ablakon és rázuhant a kapu rácsára. Abban a pillanatban, ahogy az ezüst és arany rudak megszaggatták fekete köpönyegét, átkot kiáltott a toronyra. Vére beszennyezte a földet, az ezüst és arany kapu széttöredezett, meggörbült és megfeketedett. A fehér és vérvörös kőből épült gyönyörű torony jeges, szürke kővé változott, fekete minaretjei leomlottak.
A lord és népe iszonyodva elmenekült, és a mai napig senki sem merészkedik Palanthus Tornyának közelébe. Még a surranók sem, pedig ők nem félnek semmitől sem. Az átoknak olyan hatalmas az ereje, hogy minden halandót messzire elriaszt onnan…
Amíg az átok életben van, addig elképzelhetetlen, hogy a Múlt és Jelen Urán kívül bárki más is beléphessen a Toronyba. Az egyetlen, aki az Összeomlás után nem sokkal ismerte a bejárást a toronyba, az Raistlin volt, a Múlt és Jelen Ura. Ő Caramon és Crysania kíséretében érkezett a toronyba, mivel Raistlin tévesen azt hitte, hogy azokban az időkben, a toronyban létezik egy Kapu.
A tornyot élőholtak számos fajtája védi, akik csak Raistlin társaságában érkező, vagy az ő védelmét élvező (védő amulett) lényeket engedik belépni a toronyba. Másokra szörnyű sors vár, már ha egyáltalán eljutottak a Shoikan Ligetig.
A Torony Raistlin Uralma Idejében
Azok, akik ebben az időben lépnek be a toronyba, minden kétséget kizáróan a torony ura által meghívottak, és az ő személyes védelmét, és felügyeletét élvezik. Ezért csak azt látják, amit Raistlin meg akar nekik mutatni. Ez általában csak Raistlin tanulmányaira terjed ki. Mindez egy olyan pazarul, kényelmes bútorokkal és Krynn különböző tájairól származó érdekes dolgokkal berendezett szoba megtekintését jelenti, mely telis-tele van könyvekkel. A kandallóban égő tűz feledteti a toronyban uralkodó hideget.
Ebben a szobában lévő könyvek nem varázskönyvek, ugyanis azok a laboratóriumban vannak, hanem verses kötetek, prózák, növényekkel és anatómiával, filozófiával és mágikus tanulmányokkal foglalkozó könyvek. A szoba díszítéséül szolgáló tárgyak szintúgy nem sugároznak magukból mágiát, bár mindegyikük gyönyörű vagy éppen visszataszító, de mindenképpen csak különös és nem mágikus. Ezek olyan emléktárgyak, melyeket Raistlin utazásai során szerzett.
Dalamar szállása
Dalamar volt Raistlin egyetlen tanítványa. Annak ellenére, hogy Dalamar sötét elf, szállása nagyon is elf stílusú. Olyan szőnyegekkel és bútorokkal van berendezve, melyek a természet szépségét tükrözik vissza. Sok érdekes és furcsa dolog, valamint Dalamar varázskönyvei is itt találhatóak.
A Laboratórium
A laboratórium a torony tetején található, és csak úgy érhető el, ha az ember megmássza a torony belsejében, spirál alakban végigfutó szűk kőlépcsőt. A torony központi lépcsőjén egyetlen rossz lépés is elegendő ahhoz, hogy az óvatlan varázsló, vagy más vendég a mélybe zuhanjon.
A laboratóriumba belépve sokkal nagyobb helység tárul a belépő szeme elé, mint az a torony méreteiből adódóan lehetséges lenne. A laboratórium egész berendezése eredeti, Raistlin semmit sem változtatott rajta. A szoba közepén egy terjedelmes, ősrégi kőasztal áll, melyet mágiával emeltek fel a tenger fenekéről, és oly hatalmas, hogy egy jól megtermett, mithasi minotaurusz is teljes hosszában kinyújtózhatna rajta, és még akkor is maradna elegendő hely az asztalon. A belevésett rúnák elhárítanak mindenféle varázslatot, és mentesítik a helyet bármilyen külső behatástól, ami esetleg a mágus munkáját befolyásolná. Az asztallapot szinte tükörsimára csiszolták és fényezték, így visszatükrözi a ráfektetett könyvek borítóját.
16
Itt is, akár csak Raistlin dolgozószobájában, könyvek sorakoznak végig a fal mentén. Ezek között a könyvek között találhatók Fistandantilus éjkék borítású, és Raistlin éjfekete borítású varázskönyvei is. Szintén fellelhető köztük növényekkel és anatómiával foglalkozó könyvek, melyek közül nem egy Raistlin kézírásával készült. A laboratórium felszereléséhez tartoznak még a helység különböző részeiben található lombikok és retorták, valamint a különféle mágikus tárgyak és szerkezetek. Mivel Raistlin mélyrehatóan tanulmányozta a lények anatómiáját, ezért különféle állatok és lények (köztük emberek) szervei sorakoznak üvegekben a polcokon és asztalokon, valamint számos humanoid és állati csontváz áll a laboratórium sarkaiban, és csontvázak darabjai hevernek szerte a földön. Raistlin néhány kísérleti teremtménye üvegekben vagy kalitkákban tengeti nyomorúságos életét, és mohó kíváncsisággal tanulmányozza a laborba újonnan érkező látogatókat.
A legtávolabbi sarokban, árnyékba veszve egy bíborszínű bársony függöny lóg, mely a Kaput rejti. A függönyt elhúzva láthatóvá válik egy arany emelvényen álló ovális ajtónyílás, ami a Sötétség Királynőjének, Takhisisnak az öt sárkányfejével van díszítve. Ha a Kapu nincs aktiválva, akkor a sárkányfejek sima aranylemezeknek tűnnek, bár a szemlélőt az a hátborzongató érzés keríti a hatalmába, hogy a sárkányfejek minden mozdulatát figyelemmel kísérik. Ha a Kapu aktiválva van, akkor a fejek kék, vörös, fekete, zöld és fehér színben izzanak, és a Sötétség Királynőjének dicséretét zengik.
Ha valaki belenéz a Kapuba, mikor az nincs aktiválva, akkor az csak a sötét ürességet látja, ha azonban a Kapu aktiválva van, akkor csodás, vakító színek örvénylését láthatja benne, valamint azt, amit a mesélő láttatni akar vele.
Látókamra
Az Ősmágia Legendás Tornyának belsejében, mélyen a föld alatt van ez a kis kamra, amit varázslattal vájtak abba a sziklába, melyen a Torony épült. Ez a szoba eredetileg nem tartozott a toronyhoz, Raistlin hozta létre. A hideg kőszoba belsejében egy nyugodt, mozdulatlan vízzel teli tökéletes kör alakú medence van. A különös, természetellenes tó közepén kék fénysugár ég. A kamra tetejéig felnyúló lángja éjjelnappal, szüntelenül lobog. És körülötte örökké ott vannak az Élők.
Jóllehet, Raistlin a valaha is élt leghatalmasabb varázsló volt Krynnen, de tudását távolról sem lehetett tökéletesnek nevezni, és ezzel leginkább maga a mágus volt tisztában. Az Élők voltak a hibáinak látható, külső szimbólumai. Ezek a nyomorult teremtmények, akik a rosszul sikerült varázslataiból születtek, ebben a szobában raboskodnak és szolgálják teremtőjüket. Dalamar kivételével senkinek sem volt hajlandó megmutatni ezt a kamrát.
Az Élőknek az a feladatuk, hogy a mágikus medencét nézzék, ami a világban zajló eseményeket mutatja. Ebbe a mágikus medencébe belenézve, Raistlin mindent látott, ami éppen Krynnen történt és hatással volt azokra a dolgokra, amikre kíváncsi volt. Azonban a tóban számára is csak a jelen volt látható, sem a múltba, sem a jövőbe nem tudott bepillantani általa.
Az Élők szinte teljesen ártalmatlanok, de rémisztő kinézetük és undorító szaguk miatt mindenkinek, aki belép a Látókamrába, és nem gonosz jellemű sikeres Egészség próbát kell tennie, különben rosszul lesz, és mindaddig, míg el nem hagyja a kamrát a védekezésére és a támadásaira is –3-as módosítót kap.
Raistlin Halála Utáni Idôk
Mikor Dalamar lett a Torony Mestere, sok változás következett be. Többek között szálláshelyeket alakított ki a tanoncoknak. A legfontosabb tette azonban az volt, hogy bezárta a laboratóriumot és egy erős varázslattal pecsételte le. Egy élőholt lich őrzi az ajtót, és senkit sem enged be rajta, még a Torony Urát sem.
A Lerombolt Tornyok Ôrligetei
Az itt leírtak csak javaslatok azoknak a mesélőknek, akik az Összeomlás előtti Krynnen szeretnének mesélni csapatuknak. Ebben az időben, legalábbis a Vesztett Csatákig még mind az öt torony állt.
A tornyok felépítésüket tekintve hasonlóak a palanthusi és a wayrethi tornyokhoz, bár őrligeteik más, különböző jellemzőkkel bírnak.
Daltigoth (álom): Minden élőlénynek, aki belép a ligetbe, varázslat ellen kell sikeres men- tődobást tennie –7-es módosítóval, különben mágikus álomba merülnek. Ezt a ligetben tartózkodás ideje alatt minden ötödik körben meg kell ismételni. Azokat, akik álomba szenderültek, a varázslók vagy a toronyba, vagy a ligeten kívülre szállítják, attól függően, hogy kívánnak e velük kapcsolatba lépni vagy sem.
Istar (feledés): Minden élőlénynek, aki belép a ligetbe, valamint az ott tartózkodásának minden ötödik körében, varázslat ellen kell sikeres mentődobást tennie –5-ös módosítóval, különben a Feledésvarázslathoz hasonló tünetek jelentkeznek rajta, mely a ligetbe való belépéstől számított időre fejti ki hatását. Képtelen lesz felidézni, hogy mit is csinált a ligetben.
Romok (szenvedély): Annak az élőlénynek, aki belép a ligetbe, valamint az ott tartózkodásának minden ötödik körében, varázslat ellen kell sikeres mentődobást tennie, különben a szenvedélyei eluralkodnak rajta. Ezeket a szenvedélyeket táplálhatja a szerelem, a gyűlölet, a bosszúszomj vagy bármi hasonlóan erős érzelem.
17
|