Fantasy Inc.
Fantasy Inc.
DragonWar

 
Főmenü
 
Forgotten Realms
 
Forgotten Realms
 
Dragonlance

 
Dragonlance
 
Raj
 
 
Raj
 
Narnia

 
Narnia
 
Shannara

 
Shannara
 
Lord of the rings

 
Tolkien
 
Raymond E. Feist
 
Raymond E. Feist
 
Robert Jordan
 
Robert Jordan
 
Janny Wurts

 
Janny Wurts
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kártyacsomagok

 >>

>>>

>>>

>>>

 
Jeges szelek völgye
 
Codex

 
Reklám
*****   CODEX    *****    Új, magyar könyvsorozat!!     *****  Információ bal oldalt találhato!!
 
Szavazás
Szerinted?
Milyen a honlap?

nagyon jó
tetszik
egész jó
elmegy
nem tetszik
törölni kell
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Információ

Lapkészítők:

Csabesz&Laurana

Oldal témája:

Fantasy

Utolsó frissítés:

2010.08.03.

 

 

 
Látogatók
fantasy rajongó olvassa a lapot.
 
Írások, érdekességek
Írások, érdekességek : Ansalon Karakter Kasztjai

Ansalon Karakter Kasztjai

  2006.09.29. 14:30

3.rész

TENGERÉSZEK

Ez a karakter kaszt részben harcos, tengerész,
és tolvaj is. Nevezhetjük őket kalózoknak,
tengeri rablóknak vagy egyszerűen csak tengerészeknek,
mivel képzetségeiket széles körben
kamatoztatják, kezdve a tolvajlástól a kalózhajók
elleni harcig – már ha éppen nem kalóz a
hősünk. A képzetségek ugyanazok, csak a motiváció
különbözik.

Néhányuknak nem számottevőek a céljai,
melyekért küzd. Ők csak háborítatlanul szeretnének
élni, és a tengereken hajózni. Mások
élete a kalózkodás, hajók elfoglalása, valamint
a parti települések fosztogatása.

Tengerészek Minimum Tulajdonság

Erő 10
Ügyesség 8

Jellemük, a törvényes jót kivéve bármilyen
lehet.

Fegyveres Képzettségek: Szükséges: tengerész
kard, erősített cövek, vagy halászkampó.

Fegyvertelen Képzettségek: Bónusz: Kötélhasználat,
Szakma (Matróz), Akrobatika. Ajánlott:
Irányérzék, Halászat, Úszás, Időjóslás,
Értékbecslés, Drágakőcsiszolás, Kötélen Járás,
Navigálás.

Felszerelés: A tengerészek nem viselnek
fémpáncélt: megnehezítené a hajókötélzeten
való felmászást, és a vízbe esés tragikus kimenetelű
lenne.

Különleges képességek: A tengerészek rendelkeznek
néhány tolvaj képességgel: úgymint
Falmászás, Hallgatózás, Árnyékban Rejtőzés,
Csendes Mozgás. A képzetségek alap értékei a
faji és ügyesség bónuszok összege, valamint az
1. szinten a tengerész 30%-ot oszthat szét a
négy képzetsége között, de egyikre sem rakhat
10%-nál többet. Minden további szinten 10%ot
oszthat szét, de egyre sem rakhat 5%-nál
többet egyszeri alkalommal.

Különleges Hátrányok: Nincs különleges
hátrányuk, hacsak nem az, hogy a sikeres
kalózok igen jó „hírnévnek” örvendenek a fejvadászok és más konkurens kalózok vagy tengerészek
körében.

A Varázslók Fôkasztjának Alkasztjai

A Második Sárkányháborút követően a mágia
elszabadult, hogy ez az elkövetkezőkben
elkerülhető legyen, a mágia három istenének
tanácsára a varázslók megalapították a három
Ősmágus Rendet, melynek fő feladata a mágia
őrzése lett. Más világokon a varázslók hozzászoktak
ahhoz, hogy a mágiát szabadon használhatják,
míg Krynnen mindez szigorúan szabályozva
van, és akik ezeket a szabályokat nem
tartják be, azokat renegátoknak, vagyis mágusoknak
nevezik.

ÔSMÁGUSOK RENDJÉNEK VARÁZSLÓI

Krynn világán egy rend sem tekint vissza
olyan ősi múltra, mint a félt és tiszteletet parancsoló
Ősmágusok Rendje. Szinte az idők
kezdete óta létezik, története a mágia három
istenétől eredeztethető. A mágia istenei:
Solinari, Lunitari, és Nuitari már a teremtés
előtt is léteztek, még az előtt, hogy a csillagok
elfoglalták volna helyüket az égbolton. Bár az
istenek mindegyike rendelkezik mágikus hatalommal,
de hármukban a mágia szerette, és a
Művészetnek szentelt életük miatt még kifejezőbb
ez a hatalom, és csak különböző eszméik
miatt lehet őket megkülönböztetni egymástól.
Mindegyikük külön utat választott a világegyetemben.
Látták a többi istenséget a mennyekben céljaik
és ideológiájuk szerint egymás ellen, vagy egymás
mellett felsorakozni. És ahogy a látomásaik
és jóslataik figyelmeztették őket, a Minden
Szentek Háborúja bekövetkezett. Szüleik kényszeríttették
gyermekeiket, hogy egyik vagy másik
oldalra álljanak, azonban az unokatestvérek
féltek, hogy a háború elpusztítja azt, amit a
legjobban szeretnek: a mágiát. Ezért megesküdtek,
hogy hűek maradnak az igazi mágiához
valamint egymáshoz, és elhagyták az istenek
pantheonját, és Krynn világára mentek.

Itt a háború, és a halandók teremtése után,
mindannyian találtak maguknak egy-egy tanítványt
a halandók között és mindnyájan megajándékozták
tanítványaikat a mágia művészetével.
Ez az ajándék aztán továbbszállt más
halandókra.

Aztán a mágia istenei elhagyták Krynnt, de
miután nagyon megszerették, ezért nem csatlakoztak mennybéli isten társaikhoz, hanem
Krynn világának közelében maradtak. Holdakként
keringtek körülötte, olyanoknak adva át
erejüket, akik az útjaikat követték.

A Második Sárkányháború alatt az elfek három
mágus vezetésével verték vissza a sárká
nyokat, de a mágia elszabadult, és ezrek haltak
meg. A három mágus, az életüket féltve a mágia
isteneitől kért segítséget. A mágia istenei az
Elveszett Fellegvárban adtak számukra menedéket.
Az Elveszett Fellegvár a mágia olyan
legendás helye, mely a világegyetem határain
kívül található. Itt a mágia istenei megtanították
a három varázslónak a Mágia
Alaptörvényeit:

1. Minden varázsló testvérnek számít a saját
rendjében. Mindhárom rend testvér az erőben.
2. Az Ősmágusok Rendjének területeit a rendek
közösen birtokolják, és ezeken a területeken
semmilyen varázslatot sem lehet
használni a varázsló társak ellen ártó
szándékkal.
3. A tornyok területein kívül a testvér testvér
ellen, és rend rend ellen fordulhat, mivel ez
a világegyetem rendje.
Az Ősmágusok Rendje lazán szervezett varázsló
csoportokként indult, míg nem a Fény
Korában, a Második Sárkányháború után pár
évvel, minden rend mestere az Elveszett Fellegvárban gyűlt össze, ahol megalapították a rendek
egységét. Így született meg az Ősmágusok
Rendje.

11

A Rend megalapítását követően az Ősmágusok,
a mágia isteneinek tanácsára öt bástyát
emeltek távoli vidékeken, melyekből a rendek
mesterei békében és harmóniában irányították
a rendet, így védve meg a varázslókat. Így épültek
fel az Ősmágia Legendás Tornyai. Ezeknek
a tornyoknak mindegyike olyan hely volt,
ahonnan a mágikus erőket a Varázslók Konklávéjának
(Varázslók Tanácsa) bölcsei kontrolálhatták.


Fontos, hogy Krynn minden varázslója emlékezzen
arra, hogy a varázsló egyetlen kötelessége
az, hogy hű maradjon a Művészethez.
Leginkább ennek köszönhető az, hogy a mágiát,
a sok kísérlet ellenére sem sikerült kiirtani
Krynnről.

A Fekete Köpenyes varázslók és a Fehér Köpenyes
varázslók, akik a háborúkban (mint
például a Dárdaháborúban) az ellentétes oldalon
harcolnak, nem riadnak vissza egymás elpusztításától, de mikor semleges területen találkoznak
(ilyen helyek az Ősmágia Legendás Tornyai),
minden bizonnyal a mágiáról fognak lelkes
tárgyalást folytatni. Ha külső erő támadná meg
őket, fenyegetve ezzel a mágia létét (például egy
renegát mágus), akkor szövetkeznének egymással,
hogy felvegyék a harcot a mágia védelme
érdekében.

Bővebb információk a varázslókról, mágikus
tanokról, az Ősmágia Legendás Tornyairól és
azok védelméről a DRAGONLANCE regényekben
olvashatók. Akik az itt bemutatott dolgoknál
részletesebb információkat szeretnének kapni,
azoknak a fent említett regényekből kell ezt a
tudást elsajátítani.

A Mágia Holdjai

A világ teremtése óta a mágia három holdja
Krynn bolygólya körül kering, így szabályozva
követőik mágikus erejének gyengülését és erősödését.


A három rend mindegyike a mágia holdjainak
egyikéből nyeri erejét. A Fehér Köpenyesek
varázslói a Solinaritól, a Fekete Köpenyesek a
Nuitaritól, míg a Vörös Köpenyesek a
Lunitaritól kapják a hatalmukat. A holdak
helyzete és állása befolyásolja a rendek erejét.
A következő táblázatok megmutatják a holdak
állásának pontos hatását Krynn varázslóinak
mágiájára. A holdak helyzete csak a megfelelő
varázslórend mágiájára van hatással.

A halandók, de még a más varázslórendbe
tartozó varázslók sem láthatják azt a holdat
mely a Fekete Köpenyes varázslók képességeire
van hatással. Nuitari holdja csak azok számára
látható, akik tőle nyerik erejüket.

Hold Állások Hatásai*

Hold Mentő Bonusz Effektív
Állása Dobás Varázslat† Szint

Hold fogyatkozás -1 0 -1
Csökkenő fázis Normális 0 Normális
Növekvő fázis Normális +1 Normális
Teli hold +1 +2 +1**

* Az 1-3. szintű varázslókra a holdak állása
nincs hatással, mivel a varázslataikba még
csak kevés energiát képesek befektetni. Ezért
van az, hogy a varázslók a próbát a 3. vagy a
fölötti szinten tehetik csak le, mivel ez az a
pont, melytől kezdve a varázslót már nem lehet
tanoncnak nevezni.
** Csak a 6. vagy magasabb szintű, 15-nél
magasabb intelligenciájú varázslók élvezhetik a
Teli Hold eme jótékony hatását.

† A bónusz varázslatok bármely, a varázsló
által elérhető szintűek lehetnek.
Ha két vagy több hold áll együtt, akkor a varázslók
további előnyökben részesülnek. (A
holdak együtt állnak, ha a mezők, melyeket a Holdak
Állása ábrán elfoglalnak, az ábra közepétől húzott

egyenesen vannak.)

Holdak Együttállásának Hatásai *

 Mentő Bonusz Effektív
Együttállás Dobás Varázslat Szint

Solinari a Lunitarival +1 +1 +1
Nuitari a Lunitarival +1 +1 +1
Solinari a Nuitarival +1 0 Normál
Három hold együtt +2 +2 +1

* A két táblázat értékei összeadódnak. Például,
ha Telihold idején a három hold együttáll,
akkor mindhárom rend varázslói +3 bónuszt
kapnak a mentődobásaikra, +4 varázslattal
többet memorizálhatnak és +2 effektív varázslathasználati
szintre tesznek szert. Ezt a meglehetősen
ritkán előforduló együttállást a Szemek
Éjszakájaként emlegetik, mivel a három
hold állása egy hatalmas szemre emlékeztet,
fehér golyóval, fekete pupillával és vörös íriszszel.
Ez elég borzalmas és félelmetes jelenség,
mivel ilyenkor a mágia szinte tombol. Ilyen
együttállások alkalmával hozta létre a három
rend együtt, az Ősmágia Legendás Tornyait,
valamint a Sárkánygömböket.

12

A Holdak Helyzete

A holdak helyzetének meghatározására
használjuk a Holdak Állása ábrát, melyen
mindegyik holdnak külön-külön 1d8-cal határozzuk
meg a kezdő helyzetét. A külső gyűrű a
legnagyobb és legtávolabbi hold, Solinari ciklusát
jelképezi, mely 36 napra van felosztva. A
második gyűrű a második legnagyobb holdat, a
Lunitarit szimbolizálja, melynek ciklusa 28
napból áll. A legbelső gyűrű a legkisebb és
legközelebbi hold, a Nuitarit jelképezi, melynek
ciklusa mindössze csak 8 napig tart.

A Varázslók Konklávéja

A Varázslók Tanácsának összehívására a
holdak által diktált napokon és időkben kerül
sor. A Tanács négyhetente egyszer, az uralkodó
rend Teliholdjának első napján rendszeresen
ülésezik. Néhány különleges alkalommal, mintamilyen a Szemek Éjszakája, szintén összehívják
a rendek tanácsát. Súlyos, az egész rendet
érintő problémák felmerülése végett, a Konklávét
a Varázslók Tanácsának Nagymestere is
összehívhatja. A varázslók Próbája alkalmából
nem kerül sor tanácsülésre, mivel az a Torony
egyik alap feladata, és semmi különleges sincs
benne, ami a Varázslók Tanácsának összehívását
szükségessé tenné.

A Varázslók Konklávéja három frakcióból áll,
melyek mindegyikének hét képviselője van. Az
Ősmágusok Rendjeinek mindegyike egyenlő
arányban képviselteti magát, és mindegyik
frakciót az adott rend által megválasztott személy
vezeti. A megválasztott varázsló mindig az
adott Rend Vezetője. A Rend Vezető megválasztásának
mikéntje az adott rend privilégiuma,
és mindegyik rendnél eltérő. A Fekete Köpenyesek
Rendjének feje általában a Rend legerősebb
varázslója. Ez időtlen idők óta így van, és
nem egy igen nevezetes varázspárbajt eredményezett
már, mivel sokszor előfordult, hogy két
varázsló is követelte magának ezt a megtisztelő
címet. Ezeket a varázspárbajokat mindig a
tornyok területeinek határán kívül tartották. A
Fehér Köpenyesek szavazással, a Vörös Köpenyesek
sorshúzással választják ki a Rend Vezetőjét,
a számba vehető jelöltek közül, valamint
ily módon választják ki a Varázslók Konklávéjába
kerülő képviselőiket is.

A Konklávé Nagymesterét közös megegyezéssel
választják meg, egy varázslat, a Konszenzus
segítségével a Tanács tagjai egy szempillantás
alatt megismerik az összes Krynnen élő varázsló
akaratát az üggyel kapcsolatban. A Nagymester
a vezetője a Varázsló Tanácsnak, de ez
nem jelent korlátlan hatalmat a rend fölött.
Mikor a nagymester már nem tudja betölteni a
posztját, vagy a rendnek már nincs haszna
személyéből, új nagymestert választanak. A
Konklávé törvényét nagyrészt a Konklávé feje,
azaz a Nagymester határozza meg, és vitás
kérdésekben is az ő szava a döntő. Ha azonban
olyan döntés születik, mely a Konklávé akarata
ellen szól, akkor szavazást hirdetnek meg, és a
Konszenzus varázslat segítségével új Mestert
választanak a Varázslók Tanácsának élére.

Az Ôsmágia Legendás Tornyai

Kezdetben öt tornya volt az Ősmágusok
Rendjeinek. Ezeket a három rend hajdani varázslói
emelték közösen, hogy a mágia és a
tudás központjai legyenek. Ősi városokban,
vagy eldugott helyeken hozták létre őket mágiával.
Ezek a városok, illetve helyek a későbbiek
folyamán Palanthus, Wayreth, Istar, Daltigoth
és a Romok (Ruins) néven vonultak be a köztudatba.


A tornyok hasonlóak, és mégis különbözőek
voltak. A tornyok általános felépítésének vázlatát
a három varázslórend tagjaiból felállított
bizottság szabta meg, de minden más a környéken
élő varázslók igényinek megfelelően lett
kiépítve. Ennek következtében a tornyok felépítése
hasonló, de a részletek és elrendezések
nagyon eltérőek lettek. A tornyok általánosságban
egy központi épületből és a hozzá tartozó
földterületből vagy kertből állnak. Ez a kert
mind az öt toronynál más és más volt. Wayreth
Tornyának kertje egy transzdimenziós terület,
melynek következtében a torony az eredeti
helyétől 500 mérföldes körzetben bárhol megjelenhet, Wayreth Erdején belül. Palanthus Tornyát
a Shoikan Liget veszi körül, mely az átok
óta egy igen erőteljes félelemmel tartja távol a
kíváncsiskodókat. Napjainkban ez a két torony
a legismertebb. A másik három toronyról kevés
információ ismert, legalábbis a kívülállók számára.
Ezen kevés információk közé tartoznak a
tornyokat védő varázslatok hatásai: a Tornyokat
hívatlanul megközelítőkön, Daltigothnál
álom, Istarnál feledés, míg a Romoknál szenvedély
lett úrrá. Azonban a tornyok mindegyike
további számos, és ismeretlen akadályt tartogat
a vakmerő kalandorok számára.

A Tornyok területe semleges hely a varázslók
számára. Az egymás közötti harcot tiltják, de
ha mégis előfordulna, akkor a bűnöst azonnali
halállal büntetik.

Wayreth Tornya

Wayreth Tornyának a védelme a legszokatlanabb,
mivel azok, akik a hívatlanul, de legalábbis
a varázslók akarata ellenére akarnak a
toronyba bejutni, soha sem lelnek rá. Átkutathatják
akár Wayreth Erdejét keresztül-kasul, a
torony csak azok számára elérhető, akik számára
a varázslók elérhetővé teszik. Ezek a
személyek Wayreth Erdejének bármely pontján
lehetnek, ugyanis nem ők találják meg a folyamatosan máshol felbukkanó tornyot, hanem
az lel rájuk. Az éjszaka folyamán, egy tisztáson
tábort ütő varázsló, könnyen arra ébredhet,
hogy egy torony kertjében éjszakázott. A varázslók
így védelmezik tornyukat az ellenségeiktől,
miközben a varázslók és varázsló jelöltek
számára biztosítják a toronyba való bejutás
lehetőségét.

13

Wayreth Tornyába a legszigorúbbak a belépés
feltételei. Bebocsátást csak az nyerhet, akit
a varázslók be akarnak engedni a toronyba.
Asztrális és más külső síkokról lehetetlen bejutni
a toronyba, mivel a toronynak nincs öszszeköttetése
ezekkel a síkokkal (vagyis csak a
Tornyok Kapuin lehetséges más síkokra eljutni, és
onnan visszajönni, ez okozta Raistlinnak is a problémát,
mikor Takhisis síkjára akart eljutni.). A bejutás
csak a torony kapuin keresztül lehetséges.

Ha a varázslók engedélye nélkül lép be valaki
Wayreth Erdejébe, akkor az illetőnek csak kis
esélye van arra, hogy túlélje ezt a vakmerő és
botor kalandját. Könnyen arra ébredhet, hogy
sűrű erdő veszi körül, ha megpróbál elmenekülni,
akkor azt veszi észre, hogy egyre beljebb
és beljebb kerül az erdőbe. Az is előfordulhat,
hogy madarak énekét – mely szerint azok teljesítik
egy kívánságát - követve megy egyre mélyebbre
az erdőbe. Mindenesetre a hívatlan
látogató számára a legjobb megoldás, ha jó
magyarázattal szolgál a varázslóknak, még
mielőtt visszavonhatatlan dolgok történnek
meg vele.

Még azokat is megviselhet a mágia eme hatalmas
megnyilvánulása, akiket a varázslók
meghívnak az erdőbe (például a Próbára érkező
varázsló jelöltek). Minden bátorságukra, és akaraterejükre
szükségük van ahhoz, hogy a toronyig
eljussanak. A rend varázslói általában a
toronyba való bejutásnál a mágikus utat részesítik
előnyben, semhogy az erdővel próbálkozzanak,
ha nem muszáj.

Wayreth Tornyának legszembetűnőbb különbözősége; a többi toronytól eltérően rendelkezik
egy óriási központi aulával, ahol a Konklávé
gyűléseit szokták megtartani. Ez a terem hatalmas,
mennyezete a homályba vész. Kőből
készült, kör alakú, díszítés vagy dekoráció
nélküli terem. A terem egyik felében mágiával
előállított kőszékek állnak. Az egész termet
sejtelmes fény világítja be, melynek forrása
meghatározhatatlan, s mint oly sok minden
valószínűleg szintén mágikus eredetű. A terembe
a Tanács tagjai mágikus úton jutnak be,
mivel ez az egyetlen mód a terembe való bejutásra.


Wayreth Tornyának fekete, rúnákkal borított
falait, akár csak a többi torony falait, mágiával
hozták létre. Nem létezik olyan fegyver vagy
ostromgép, mely kárt tehetne ezekben a falakban.
Ezért lehetséges az, hogy a torony még
akkor is épségben volt, mikor Raistlin - az
egyik lehetséges jövőben – kísérletet tett az
istenek legyőzésére, és minden más már elpusztult.
A torony kapuinál nincsenek őrök,
nincs is rájuk szükség.

A kapun belépve, szürke kövekkel kirakott
udvarra jut az utazó, ahonnan a torony egyik
fényűző vendégszobájába teleportálódik, már
ha a varázslók engedték meg neki, hogy belépjen
a toronyba. Ezek a vendégszobák úgy vannak
berendezve, mint a Krynnen fellelhető
legrangosabb fogadók szobái. A hívatlan vendégeket,
mármint azokat, akik eljutottak idáig,
azonnal a Tanács elé állítják, vagy a torony
celláinak egyikébe vetik. Ezek a cellák félelmetes
hírnévnek örvendenek a külvilágban, mivel
még senkiről sem tudni, hogy túlélte volna az e
cellákba való bebörtönzést, hogy beszámolhasson
róluk.

A toronyba érkező varázsló, tudásának megfelelő
saját szálást kap. A varázsló tanoncok és
a kisebb tudású varázslók szálásai a vendégszobákkal egy szinten van. A hatalmasabb
varázslók számára jóval elegánsabb szobák
vannak fenntartva a torony felsőbb szintjein.
Az ajtókon nincsen zár, mivel a varázslók tiszteletben tartják egymás tulajdonát, és a mágiával
szemben az egyszerű záraknak amúgy
sincs semmi értelme.

A toronyban fellelhetők a varázskönyveket,
mágikus tekercseket és egyéb feljegyzéseket
tartalmazó hatalmas könyvtárak, valamint a
mágikus tárgyakat rejtő kincstár, melyek
mindegyike a Konklávé felügyelete alá tartozik.
Ezen eszközök a varázslók tulajdona, és a Tanács
az akaratának megfelelően juttathat belőle
a varázslók számára. Majdnem minden fiatal
varázsló, aki letette a Próbát, kap a Tanácstól
ajándékba néhány hatalmasabb mágikus tárgyat,
mely segítségére lehet a továbbiakban. A
könyvek tanulmányozhatók, vagy a mágikus
tárgyak, és tekercsek akár meg is vásárolhatók
a varázslók számára, a Konklávé engedélyével.

Ezek vételára sokkal inkább hasonló tárgyakban
van megállapítva, mint sem pénzben.
Annak a varázslónak, aki úgy határozott, hogy
megvesz egy tekercset, egy másik tekercset
vagy egy hasonló értékkel bíró – legtöbbször
mágikus - tárgyat kell felajánlania cserébe a
Konklávénak. Ezért van az, hogyha egy Fehér
Köpenyes varázsló egy gonosz varázsigéket
tartalmazó tekercsre bukkan, akkor nem
semmisíti meg azt, hanem elviszi a toronyba,
ahol olyanra cseréli el, melyet ő is használni
tud.

A varázslók számára lehetőség van arra,
hogy haláluk esetén testüket a torony sírboltjába
temessék el. Állítólag azok a varázslók,
akik a torony sírboltjában nyugszanak, még
haláluk után is segítik rendjüket védelmi feladatok
ellátásával, vagy a varázslók Próbáján
betöltött szerepükkel. Halálukkor, a varázslók
minden tulajdonukat ráhagyhatják egy tanoncra,
vagy egy varázslóra, de akár a toronyra is.
Ebből kifolyólag a torony sírboltjában nincsenek
mágikus tárgyak eltemetve.

Palanthus Tornya

Shoikan Liget

Az átok előtti időkben nem volt olyan elsöprő
ereje a Shoikan Ligetnek. Azonban az átok által
felerősített félelem, mely Palanthus Tornyából
árad, az Ősmágia Legendás Tornyainak egyik
legnyilvánvalóbb védelmi megnyilvánulása. Ez
a varázslat olyan hatalmas erővel rendelkezik,
hogy mindeddig csak egyetlen hívatlan vendégnek
sikerült elérnie a tornyot: Tasslehoff
Fúrólábnak, és neki is csak egy repülő erőd
segítségével. A varázslók véleménye szerint ez
annak volt köszönhető, hogy a repülő erőd
maga is egy mágikus eszköz, és így az irányítóját
egyfajta mágikus erőtér óvta meg a torony
védőmágiájától.

14

Raistlin halálát követő időkben, Dalamar,
Raistlin utódja és így a Torony Mestere, további
varázslatok hatásaival ruházta fel a Ligetet.
Egy olyan kupolát alakított ki a torony körül,
mely megvédi azt minden fizikai hatástól.

A Toronyba, a Shoikan Ligeten keresztül való
bejutás védő amulett nélkül szinte lehetetlen.
Varázslat elleni mentődobást kell tenni –10-es
módosítóval, és ezt minden ötödik körben meg
kell ismételni, mindaddig, míg a Ligetben tartózkodik
a vállalkozó kedvű kalandor. Ha valamelyik
mentődobás sikertelen, akkor az illető
félelmében pánikba esve menekül ki a Ligetből,
arra amerről jött.

A védő amulett kiegyenlíti ugyan ezt a negatív
módosítót, de a mentődobások letétele alól
nem mentesít. A sikertelen mentődobás ebben
az esetben is hasonló eredménnyel jár. (Krynn
Mágikus Tárgyai fejezetben található a védő amulett
leírása.)

A Torony

Palanthus Tornyának leírása a torony történelmének
időszakaiban eltérő:

Az Átok Elôtti Idôk

Eredetileg az egyik legszebb, és legerősebbnek
nevezhető torony volt. Ebben a toronyban
alkották meg a három rend leghatalmasabb
varázslói a Sárkánygömböket, melyek segítségével
legyőzték a Sötétség Királynőjét.

Ebben az időben a torony felépítése Wayreth
Tornyáéhoz volt hasonló, kivéve, hogy a toronyban
a Konklávé gyűlésterme helyett egy
laboratórium volt található.

Az Átok idejében

A következő történetet felületesen Vesztett
Csatákként szokták emlegetni.

A Hatalom Korában, amikor Istar Papkirálya
árnyékbirkózásba kezdett, bűnbakot keresett,
és a mágiát űzőkben találta azt meg. Rettegett
tőlük, félt hatalmas erejüktől. Nem értette meg
őket, ezért váltak fenyegetővé a szemében.

Nem volt nehéz fölhergelnie a népet a varázslókkal
szemben. Bár mélységesen tisztelték
őket, sohasem bíztak meg bennük igazán. Először
is azért nem, mert befogadták soraikba a
világmindenség minden erejét… a Jóság Fehér
Köpönyegeseit, a Semlegesség Vörös Köpönyegeseit,
és a Gonoszság Fekete Köpönyegeseit.

Ugyanis tisztában voltak azzal, amivel a Papkirály
nem, hogy a világ e háromnak az egyensúlyára
támaszkodik, és ennek az egyensúlynak a
megbontása csak pusztulást hozhat.

Így tehát a tömeg fellázadt a varázslókkal
szemben. Természetesen az Ősmágia Legendás
Tornyai voltak az elsőszámú célpontok, mivel a
Rendek erői főleg itt összpontosultak. És a
fiatal varázslók is ezeket a tornyokat keresték
fel a Próbatétel végett… már aki merte, mivel a
Próba nehéz, és ami még rosszabb, kockázatos.
A bukás csak egyet jelenthet: halált!

A kegyetlen büntetés miatt, ami a kudarcért
járt, sötét pletykák terjedtek el az Ősmágia
Legendás Tornyairól. A varázslók hiába próbálták
megmagyarázni, hogy azok csupán a tudás
központjai, és az életüket kockáztató fiatal
varázslók szívesen vállalkoznak a Próbára,
mert jól tudják, hogy mit nyerhetnek általa. De
ezekben a tornyokban tartották a varázslók a
varázskönyveiket, egyéb irományaikat és varázseszközeiket
is. Mégsem akart hinni nekik
senki. A nép körében különös szertartások és
áldozatok történetei keringtek, amelyeket a
Papkirály és csuhásai csak még jobban eltorzítottak,
hogy ezzel is önmaguknak használjanak.


Így jött el egyszer az a nap, amikor az emberek
a varázslókra támadtak. És ekkor, a Rend
történetében mindössze másodszor összejöttek
a Köpönyegesek képviselői. Az első összejövetel
a sárkánygömbök készítésekor volt, amikor
egyesítették bennük a jó és a gonosz lényegét,
a semlegesség segítségével. Utána ki-ki ment
tovább a maga útján. Most, amikor ismét közös
veszedelem fenyegette őket, egyesítették erőiket,
hogy megvédjék, azt ami az övék.

A varázslók két tornyot - Daltigoth Tornyát
és a Romoknál levő Tornyot – maguk romboltak
le, hogy meg ne szállhassa őket a csőcselék,
mivel ott olyasmihez nyúlhattak volna, ami
meghaladta az ő szánalmas értelmük határát.
E két torony lerombolása nagy pusztítással
járt, és a Papkirály megrettent, mert egy-egy
torony Istar és Palanthus városaiban is állt. A
harmadikkal, Wayreth messzi erdejében nem
sokat törődött, mivel az távol esett a civilizáció
e központjaitól.

A Papkirály ekkor látszólag jámbor javaslatot
tett a varázslóknak. Megígérte nekik, hogy ha
nem rombolják le a másik két tornyot, akkor
békével távozhatnak, és magukkal vihetik a
könyveiket, irományaikat, és varázseszközeiket
az Ősmágia Wayrethben lévő Legendás Tornyába.
A varázslók, szomorúan bár, de elfogadták
a javaslatot.

A varázslók könnyen elpusztíthatták volna az
embereket, de tudták, hogy ez a világ elpusztítását
is jelentené. Valamint még a leghatalmasabb
varázslókat is kimerítik a varázsigék, és
mindaddig nem is képesek azokat újra használni,
míg ki nem pihenték magukat, és újra
be nem memorizálták őket. És különben is
hogyan pusztíthatták volna el saját népüket?

15


Ezért úgy érezték, hogy el kell fogadniuk a
Papkirály ajánlatát. Még a Fekete Köpenyesek,
akik igazán nem sokat törődnek a néppel, még
ők is úgy gondolták, hogy vereséget szenvedhetnek,
és akkor a varázslói mágia teljesen
eltűnik Krynn felszínéről. Kivonultak hát az
Istar városában álló Ősmágia Legendás Tornyából,
amelybe a Papkirály csaknem azonnal
be is költözött. Aztán elhagyták a palanthusi
tornyukat is, de annak sorsa sokkal borzalmasabban
alakult.

A varázslók Astinushoz vitték el a könyveiket
és irataikat, hogy helyezze biztonságba őket.
Rengeteg könyv és iromány volt ebben a toronyban,
sokkal több, mint amennyit a varázslók
magukkal cipelhettek volna Wayrethba. A
varázskönyvek között sok olyan régi is akadt,
amelyeket már nem tudtak elolvasni, mert
védő igéket vetettek rájuk, azok Kulcsa pedig…
elveszett.

Palanthus népe összegyülekezett a torony
körül, amikor a Rend ottani legmagasabb rangú
tagja, egy Fehér Köpenyes varázsló bezárta
torony karcsú aranykapuját egy ezüst kulccsal.
Palanthus Lordja mohón leste, mikor végez.
Mindenki tisztában volt vele, hogy ő is be akar
hatolni a toronyba, ahogy példaképe, Istar
Papkirálya is tette. Csak úgy legeltette a szemét
a tornyon, mivel sokféle legenda keringett
a nép között a benne rejlő jó és gonosz csodákról.


A varázsló éppen átnyújtotta az ezüstkulcsot
a lordnak, amikor váratlanul egy Fekete Köpenyes
varázsló jelent meg a torony egyik felső
ablakában. Amikor a tömeg rémülten felnézett
rá, elkiáltotta magát: „Ez a kapu mindaddig
zárva marad, és a termekbe nem léphet be
senki, míg hatalma teljében vissza nem tér a
Múlt és Jelen Ura!” – Ekkor a gonosz mágus
kivetette magát az ablakon és rázuhant a kapu
rácsára. Abban a pillanatban, ahogy az ezüst
és arany rudak megszaggatták fekete köpönyegét,
átkot kiáltott a toronyra. Vére beszennyezte
a földet, az ezüst és arany kapu széttöredezett,
meggörbült és megfeketedett. A fehér és
vérvörös kőből épült gyönyörű torony jeges,
szürke kővé változott, fekete minaretjei leomlottak.


A lord és népe iszonyodva elmenekült, és a
mai napig senki sem merészkedik Palanthus
Tornyának közelébe. Még a surranók sem,
pedig ők nem félnek semmitől sem. Az átoknak
olyan hatalmas az ereje, hogy minden halandót
messzire elriaszt onnan…

Amíg az átok életben van, addig elképzelhetetlen,
hogy a Múlt és Jelen Urán kívül bárki
más is beléphessen a Toronyba. Az egyetlen,
aki az Összeomlás után nem sokkal ismerte a
bejárást a toronyba, az Raistlin volt, a Múlt és
Jelen Ura. Ő Caramon és Crysania kíséretében
érkezett a toronyba, mivel Raistlin tévesen azt
hitte, hogy azokban az időkben, a toronyban
létezik egy Kapu.

A tornyot élőholtak számos fajtája védi, akik
csak Raistlin társaságában érkező, vagy az ő
védelmét élvező (védő amulett) lényeket engedik
belépni a toronyba. Másokra szörnyű sors vár,
már ha egyáltalán eljutottak a Shoikan Ligetig.

A Torony Raistlin Uralma Idejében

Azok, akik ebben az időben lépnek be a toronyba,
minden kétséget kizáróan a torony ura
által meghívottak, és az ő személyes védelmét,
és felügyeletét élvezik. Ezért csak azt látják,
amit Raistlin meg akar nekik mutatni. Ez általában
csak Raistlin tanulmányaira terjed ki.
Mindez egy olyan pazarul, kényelmes bútorokkal
és Krynn különböző tájairól származó érdekes
dolgokkal berendezett szoba megtekintését
jelenti, mely telis-tele van könyvekkel. A
kandallóban égő tűz feledteti a toronyban uralkodó
hideget.

Ebben a szobában lévő könyvek nem varázskönyvek,
ugyanis azok a laboratóriumban
vannak, hanem verses kötetek, prózák, növényekkel
és anatómiával, filozófiával és mágikus
tanulmányokkal foglalkozó könyvek. A szoba
díszítéséül szolgáló tárgyak szintúgy nem sugároznak
magukból mágiát, bár mindegyikük
gyönyörű vagy éppen visszataszító, de mindenképpen csak különös és nem mágikus. Ezek
olyan emléktárgyak, melyeket Raistlin utazásai
során szerzett.

Dalamar szállása

Dalamar volt Raistlin egyetlen tanítványa.
Annak ellenére, hogy Dalamar sötét elf, szállása
nagyon is elf stílusú. Olyan szőnyegekkel és
bútorokkal van berendezve, melyek a természet
szépségét tükrözik vissza. Sok érdekes és furcsa
dolog, valamint Dalamar varázskönyvei is
itt találhatóak.

A Laboratórium

A laboratórium a torony tetején található, és
csak úgy érhető el, ha az ember megmássza a
torony belsejében, spirál alakban végigfutó
szűk kőlépcsőt. A torony központi lépcsőjén
egyetlen rossz lépés is elegendő ahhoz, hogy az
óvatlan varázsló, vagy más vendég a mélybe
zuhanjon.

A laboratóriumba belépve sokkal nagyobb
helység tárul a belépő szeme elé, mint az a
torony méreteiből adódóan lehetséges lenne. A
laboratórium egész berendezése eredeti,
Raistlin semmit sem változtatott rajta. A szoba
közepén egy terjedelmes, ősrégi kőasztal áll,
melyet mágiával emeltek fel a tenger fenekéről,
és oly hatalmas, hogy egy jól megtermett,
mithasi minotaurusz is teljes hosszában kinyújtózhatna
rajta, és még akkor is maradna
elegendő hely az asztalon. A belevésett rúnák
elhárítanak mindenféle varázslatot, és mentesítik
a helyet bármilyen külső behatástól, ami
esetleg a mágus munkáját befolyásolná. Az
asztallapot szinte tükörsimára csiszolták és
fényezték, így visszatükrözi a ráfektetett könyvek
borítóját.

16


Itt is, akár csak Raistlin dolgozószobájában,
könyvek sorakoznak végig a fal mentén. Ezek
között a könyvek között találhatók
Fistandantilus éjkék borítású, és Raistlin éjfekete
borítású varázskönyvei is. Szintén fellelhető
köztük növényekkel és anatómiával foglalkozó
könyvek, melyek közül nem egy Raistlin
kézírásával készült. A laboratórium felszereléséhez
tartoznak még a helység különböző részeiben
található lombikok és retorták, valamint
a különféle mágikus tárgyak és szerkezetek.
Mivel Raistlin mélyrehatóan tanulmányozta
a lények anatómiáját, ezért különféle állatok
és lények (köztük emberek) szervei sorakoznak
üvegekben a polcokon és asztalokon, valamint
számos humanoid és állati csontváz áll a laboratórium sarkaiban, és csontvázak darabjai
hevernek szerte a földön. Raistlin néhány kísérleti
teremtménye üvegekben vagy kalitkákban
tengeti nyomorúságos életét, és mohó
kíváncsisággal tanulmányozza a laborba újonnan
érkező látogatókat.

A legtávolabbi sarokban, árnyékba veszve
egy bíborszínű bársony függöny lóg, mely a
Kaput rejti. A függönyt elhúzva láthatóvá válik
egy arany emelvényen álló ovális ajtónyílás,
ami a Sötétség Királynőjének, Takhisisnak az
öt sárkányfejével van díszítve. Ha a Kapu nincs
aktiválva, akkor a sárkányfejek sima aranylemezeknek tűnnek, bár a szemlélőt az a hátborzongató
érzés keríti a hatalmába, hogy a sárkányfejek
minden mozdulatát figyelemmel
kísérik. Ha a Kapu aktiválva van, akkor a fejek
kék, vörös, fekete, zöld és fehér színben izzanak,
és a Sötétség Királynőjének dicséretét
zengik.

Ha valaki belenéz a Kapuba, mikor az nincs
aktiválva, akkor az csak a sötét ürességet látja,
ha azonban a Kapu aktiválva van, akkor csodás,
vakító színek örvénylését láthatja benne,
valamint azt, amit a mesélő láttatni akar vele.

Látókamra

Az Ősmágia Legendás Tornyának belsejében,
mélyen a föld alatt van ez a kis kamra, amit
varázslattal vájtak abba a sziklába, melyen a
Torony épült. Ez a szoba eredetileg nem tartozott
a toronyhoz, Raistlin hozta létre. A hideg
kőszoba belsejében egy nyugodt, mozdulatlan
vízzel teli tökéletes kör alakú medence van. A
különös, természetellenes tó közepén kék fénysugár
ég. A kamra tetejéig felnyúló lángja éjjelnappal,
szüntelenül lobog. És körülötte örökké
ott vannak az Élők.

Jóllehet, Raistlin a valaha is élt leghatalmasabb
varázsló volt Krynnen, de tudását távolról
sem lehetett tökéletesnek nevezni, és ezzel
leginkább maga a mágus volt tisztában. Az
Élők voltak a hibáinak látható, külső szimbólumai.
Ezek a nyomorult teremtmények, akik a
rosszul sikerült varázslataiból születtek, ebben
a szobában raboskodnak és szolgálják teremtőjüket.
Dalamar kivételével senkinek sem volt
hajlandó megmutatni ezt a kamrát.

Az Élőknek az a feladatuk, hogy a mágikus
medencét nézzék, ami a világban zajló eseményeket
mutatja. Ebbe a mágikus medencébe
belenézve, Raistlin mindent látott, ami éppen
Krynnen történt és hatással volt azokra a dolgokra,
amikre kíváncsi volt. Azonban a tóban
számára is csak a jelen volt látható, sem a
múltba, sem a jövőbe nem tudott bepillantani
általa.

Az Élők szinte teljesen ártalmatlanok, de rémisztő
kinézetük és undorító szaguk miatt
mindenkinek, aki belép a Látókamrába, és
nem gonosz jellemű sikeres Egészség próbát
kell tennie, különben rosszul lesz, és mindaddig,
míg el nem hagyja a kamrát a védekezésére
és a támadásaira is –3-as módosítót kap.

Raistlin Halála Utáni Idôk

Mikor Dalamar lett a Torony Mestere, sok
változás következett be. Többek között szálláshelyeket
alakított ki a tanoncoknak. A legfontosabb
tette azonban az volt, hogy bezárta a
laboratóriumot és egy erős varázslattal pecsételte
le. Egy élőholt lich őrzi az ajtót, és senkit
sem enged be rajta, még a Torony Urát sem.

A Lerombolt Tornyok Ôrligetei

Az itt leírtak csak javaslatok azoknak a mesélőknek,
akik az Összeomlás előtti Krynnen
szeretnének mesélni csapatuknak. Ebben az
időben, legalábbis a Vesztett Csatákig még
mind az öt torony állt.

A tornyok felépítésüket tekintve hasonlóak a
palanthusi és a wayrethi tornyokhoz, bár őrligeteik
más, különböző jellemzőkkel bírnak.

Daltigoth (álom): Minden élőlénynek, aki belép
a ligetbe, varázslat ellen kell sikeres men-
tődobást tennie –7-es módosítóval, különben
mágikus álomba merülnek. Ezt a ligetben tartózkodás
ideje alatt minden ötödik körben meg
kell ismételni. Azokat, akik álomba szenderültek,
a varázslók vagy a toronyba, vagy a ligeten
kívülre szállítják, attól függően, hogy kívánnak
e velük kapcsolatba lépni vagy sem.

Istar (feledés): Minden élőlénynek, aki belép a
ligetbe, valamint az ott tartózkodásának minden
ötödik körében, varázslat ellen kell sikeres
mentődobást tennie –5-ös módosítóval, különben
a Feledésvarázslathoz hasonló tünetek
jelentkeznek rajta, mely a ligetbe való belépéstől
számított időre fejti ki hatását. Képtelen
lesz felidézni, hogy mit is csinált a ligetben.

Romok (szenvedély): Annak az élőlénynek, aki
belép a ligetbe, valamint az ott tartózkodásának
minden ötödik körében, varázslat ellen kell
sikeres mentődobást tennie, különben a szenvedélyei
eluralkodnak rajta. Ezeket a szenvedélyeket
táplálhatja a szerelem, a gyűlölet, a
bosszúszomj vagy bármi hasonlóan erős érzelem.


17

 
Anduril

 
reklám
*****     DragonLance--ForgottenRealms!    *****    Üdvözöllek a honlapunkon!!     *****
 
Reklám - hír
*****     www.fantastic-book.hu!    *****    Egy uj király fantasy könyvekkel foglalkozo oldal!     *****
 
Idézet

,,Tudod mit jelent

elfnek lenni Drizzt Dourden?"

Innovindil

 
Idézet

,,Most megtöröm a hallgatást, mert azt akarom, hogy napvilágra kerüljenek a tények. Ha elítélnek az utánam jövők, akkor ítéljenek el az igazság alapján"

Raistlin Majere

 
Idézet

,, Ragadd meg a pillanatot, és ragadd meg a napot! Leld meg az örömöt, és még keményebben harcolj a csüggedéssel!"

Drizzt Dourden

 
Idézet

,,A pengének állnia kell a tüzet különben eltörik"

Par Salian

 
Idézet

,,Elfnek lenni annyi, mint meglelni saját időközeinket. Elfnek lenni annyi,mint az életet rövidebb időtartamokban élni."

Innovindil

 
Idézet

,,Otthon;...az a hely itt van; egy érzés amit az igaz barátoktol kapunk.Most már tudom ezt és tudom hogy othhon vagyok."

Drizzt Do'Urden

 
idézet

,,Az élők az élet minden napján búcsúznak. Szerelemmel, barátsággal, annak megerősítésével, hogy az emlékek megmaradnak, ha a test elenyészik is."

Drizzt Do'Urden

 
Idézet

,,Minden ember szabadságra vágyik, de csak kevesüknek van bátorsága, hogy meg is ragadja "

Allende kapitány

 

 
Idézet

,,Csak akkor emelkedhetünk felülkudarcainkon,

gyengeségeinken,ha felismerjük és bevalljuk őket."

Driztt Do'Urden

 
Számláló
Indulás: 2006-01-12
 
Legjobb linkek

A Legjobb Scriptek Szállítója>>> 

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>


 
Elérhetőségeink

 
Guenhwyvar
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
szavazz!
Ki a jobb?
Forgotten realms v. Dragonlance szereplők a kedvenceid? És melyik?

Forgotten-drizzt
Dragonlance-Tanis
Forgotten-Cattie
Dragonlance-Laurana
Forgotten-Bruenor
Dragonlance-Kova
Forgotten-Regis
Dragonlance-Tas
Forgotten-többiek
Dragonlance-többiek
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?