Ansalon Karakter Kasztjai
2006.09.11. 16:20
Jelmondat és Törvények
15 évszázadon át a lovagok két kódex, az Eskü és a Szabályzat szerint éltek. Az Eskü egy mondatban összefoglalható: „Est Sularus oth Mithas”, vagyis „Becsületem az Életem”. Ehhez az Eskühöz kellene minden igaz és hu lovagnak tartania magát.
A Szabályzat egy sok tekercsből álló törvénygyűjtemény, mely a becsület fogalmát definiálja. A teljes Szabályzat Vinas Solamnus és utódainak írásaiban foglaltatik, s összesen 37 hatalmas kötetből áll.
A lovagság fő feladata; e törvények szelleme iránti Engedelmesség. A Dárdaháború alatt a lovagok elfeledkeztek erről a szellemiségről, és csak a törvény kegyetlen szavaihoz ragaszkodtak. Sok vér és még több áldozat árán végül sikerült megtanulniuk azt, hogy a becsület a szívben foglaltatik, nem pedig poros könyvek lapjain. Ez volt az a felismerés, ami fényesebb jövő felé indította el eme nemes harcosokat.
A Szabályzat az egyes rendekre vonatkozóan a következő:
A Korona Lovagjainak a Szabályzata
A Korona Lovagok Szabályzata röviden összefoglalva: hűség és engedelmesség.
A hűség megkérdőjelezhetetlen bizalom a magasabb hatalmak ügyei felé. A Korona Lovagok a hűséget az igazságosság és önkéntesség oltárán bemutatott áldozatnak tekintik. A Korona Rendjének lovagjai lojálisak Habbakukhoz, aki egyike volt a rendet alapító isteneknek, a gonosz elnyomás miatt szenvedőkhöz, és azokhoz az uralkodókhoz, akik a Lovagi Tanács döntése szerint megérdemlik a lovag hűségét és védelmezését. Csak a jó tanait követők részesülhetnek ebben - a politikai nézetek nem befolyásolhatják ezt a döntést. Az elfogadott uralkodók listáját a Hűség Listájának hívják.
Az engedelmesség a hűség gyakorlati megnyilvánulása. Egy Korona Lovag feltétlen engedelmességgel tartozik a Hűség Listáján szereplő uralkodók felé.
A Korona Lovagok különleges feladatai közé tartozik a dézsma beszedése, a rászoruló lovagok támogatása, valamint a Hűség Listáján szereplő nemzetek szolgálata.
A Kard Lovagjainak a Szabályzata
A Kard Lovagok a jó istenek harcosai, a hősiesség és bátorság legtisztább tanait követik.
A hősiesség az önfeláldozó harc a jó istenek ügyeiért. A hősies tettek közé tartozik a gyengék megsegítése, a szegények támogatása, a rabszolgák felszabadítása, a hamisan vádoltak tisztázása, a védtelenek megóvása, és más lovagok támogatása, ha szükséges.
A bátorság annyit tesz, mint egy jó ügyért vívott harc közbeni becsületes halálra való felkészültség. Bátor tettnek minősül; félelem nélkül szembenézni a gonosszal, a lovagság becsületének védelmezése, egy lovag társ becsületének megvédése, a gyengék és védtelenek oltalmazása.
A Kard Lovagoknak minden személyes vagyonukat a lovagi kincstárban kell elhelyezniük, s csak annyit tarthatnak meg, amennyi a saját boldogulásukhoz szükséges. Feladataik közé tartoznak az alábbiak: tisztelettel kell adózniuk Kiri-Jolithnak és a többi jó istennek, tevékenyen kell harcolniuk a gonosz ellenfelek ellen, védelmezniük kell a gyengéket és védteleneket, és kerülniük kell a lovagi erők indokolatlan használatát.
A Rózsa Lovagjainak a Szabályzata
A Rózsa Lovagok az igazságosság és bölcsesség által vezérelt becsületet követik.
A becsület megköveteli a hűséget az Eskühöz, és a jó istenek ügyeinek a védelmezését. Becsületbeli tettek közé tartozik: a másokért hozott áldozat, a túlerő előtti megadás vagy a gonosz ellenféllel való szövetség elutasítása, mindhalálig védelmezni a lovagságot, lovagtársakat, de mindenek előtt az Eskühöz hűen élni.
Az igazságosság a Szabályzat szíve és a Rózsa Lovagok lelke: visszaadni, illetve megadni mindenkinek – teremtmény, személy, isten… azt, ami az övé. Csak a tettek segíthetnek azokon, akik kevésbé szerencsések. A Rózsa Lovagoknak a kötelességei; hogy a lovagi kincstárnak adományozzák minden vagyonukat (hacsak az nem személyes, vagy fenntartáshoz szükséges), Paladinet és a Jó isteneket imádják és engedelmeskedjenek nekik, bátran és eltántoríthatatlanul harcoljanak az igazságtalanság ellen. Továbbá nem szabad figyelmen kívül hagyniuk, hogy egy élet sem veszhet kárba, vagy múlhat ki hiába.
A bölcsesség pedig nem más, mint a képességek körültekintő használata, egy eszköz, mellyel fenntarthatják a becsületet, és igazságot szolgáltathatnak.
Solamnia Lovagjává Válás
Korona Lovagjává válás: Mindenkinek, aki Solamniai Lovag kíván lenni, először a Korona Pajzshordozójaként kell a lovagságot szolgálnia, tekintet nélkül arra, hogy melyik rendbe is kíván a későbbiek folyamán tartozni.
6
Solamnia Lovagrendjébe jelentkezőt egy megbízható, tekintélyes (legalább 5. szintű) lovagnak kell támogatnia. A pártfogónak megfelelő befolyással kell rendelkeznie a három rend egyikében. Miután a jelentkező megjelent a Lovagi Tanács előtt, és semmi kivetnivalót nem találtak a jelentkező személyiségében, illetve addigi tetteiben, fogadalmat kell tennie a becsületre és a lovagság ideáljaira, a Korona Rendjének ügyére, és magára a rendre.
Ha a Tanács egybehangzóan elfogadta a jelentkezőt, és senki sem kételkedett a becsületességében, akkor felveszik őt a lovagrendbe, mint a Korona Pajzshordozója.
Azokat a jelölteket, akiknek a becsületességében kételkedtek, és a további meghallgatások során sem sikerül magukat tisztázniuk, mindaddig távol tartják a lovagságtól, míg a becsületük kérdése meg nem oldódik. Ha a jelölt becsületessége tisztázódik, akkor normálisan felesketik.
Mivel ezt a rendet a legkönnyebb követni, a Korona Lovagjai fejlődnek a leggyorsabban, de kevesebb különleges erővel is bírnak.
Kard Lovagjává válás: Teljesítve a Korona Pajzshordozója elé támasztott elvárásokat (elegendő tapasztalati pont a 3. szinthez), a lovag megmaradhat a Korona Rendjében, vagy jelentkezhet a Kard Rendjébe. Azoknak a lovagoknak, akik a Rózsa Lovagjai akarnak lenni, először a Kard Rendjét kell szolgálniuk. A jelöltet egy megbízható, tekintélyes (legalább 7. szintű) Kard Lovagnak kell támogatnia ahhoz, hogy felvételt nyerhessen a rendbe.
Továbbá, minden egyes jelöltnek teljesítenie kell egy küldetést, mely a rend ügyeit viszi előbbre. A küldetésnek tanúbizonysággal kell szolgálnia a jelölt hősiességére, a lovagi becsületére és jóságára. A küldetésnek 30 napig kell tartania és legalább 500 mérföldes utazást kell magába foglalnia, mely irányulhat akár egy elveszett dolog megtalálására, és visszaszerzésére; vagy egy gonosz és azonos szinten képzett (azonos szintű vagy HD-s) ellenfél elleni harcra; továbbá próbára kell, hogy tegye háromszor a jelölt bölcsességét, valamint egyszer a nagylelkűségét, és a könyörületességét.
Miután a lovag teljesítette a küldetést, a Kard Lovagi Tanácsa elé kell járulnia, ahol is be kell számolnia az utazásáról, bizonyítékokkal támasztva alá a szavait. Ha az elnöklő Főpap (11. szintű) megfelelőnek találja a történetet és a bizonyítékokat, akkor a jelölt leteheti az Esküt. Ha a Főpap nincs jelen, akkor egy ma- gas rangú Kard Lovagnak (9. szintű vagy magasabb) kell elnökölnie. Máskülönben az ügy elbírálását mindaddig elhalasztják, míg egy törvényes tanács össze nem ül.
A Kard Lovagjai tisztelik az Igaz Isteneket, és képesek a papi diszciplínák alkalmazására. Ezek keretében a Kard Lovagjai az istenektől megkapják a mágikus gyógyítás, a korlátozott jóslás, és jövendölés képességét. Az Összeomlás előtt, a feldúlt városokban szívesen látták a Kard Lovagokat ezen különleges képességek miatt. Mostanra azonban a lovagok erejét gyakran boszorkányságnak tekintik, és halállal büntetik.
A Kard Lovagot papi varázslatokkal ruházzák fel az istenek, ha az hetente egy szent napot imádkozással, és böjtöléssel tölt. Mikor a lovag beáll a Kard Rendjébe, ő maga választja ki azt a szent napot, mely ezután az imádkozás és böjtölés napja lesz számára. A szent napon, a lovag imáiban kéri istenétől az elkövetkezendő hétre a varázslataihoz szükséges erőt. Mint a papoknál, a varázslatok csak addig maradnak meg a lovag fejében, míg azokat el nem használja, azután már csak a szent napon kérheti istenétől újra őket.
A szent nap alatt a lovag nem harcolhat, nem tehet szert vagyonra, és nem beszélhet nyersen senkivel. Utazni is csak csendben utazhat, s legalább három teljes órát meditációval és imádkozással kell eltöltenie. A Szabályzat szerint egyetlen vadállat sem támadja meg a Kard Lovagot annak szent napján, míg a lovag igaz marad. Annak ki megszegi fogadalmát, kétszeres esélye lesz arra, hogy gonosz teremtménynyel találkozzon azon a napon, hacsak a lovag nem vezekel bűnéért, és mutat be áldozatot istene oltárán.
Rózsa Lovagjává válás: Mikor egy Kard Lo- vag kiképzése véget ér (elegendő tapasztalati pont a 4. szinthez), a lovag megmaradhat a Kard Rendjében, vagy jelentkezhet a Rózsa Rendjébe. A jelentkezőnek meg kell jelennie a Rózsa Lovagi Tanácsa előtt, melyen a Főbíró vagy egy magas rangú Rózsa Lovag (legalább 9. szintű) elnököl.
A jelöltnek az elnöklő Főbíró előtt ismertetnie kell családja és ősei történetét, valamint tettei becsületességéről kell számot adnia. Ezután a Lovag Tanács visszavonul, hogy meghozza döntését.
Az Összeomlás előtt csak a nemesi vérből származó Kard Lovagból lehetett a Rózsa Lovagja. A bölcsek szerint jóval Vinas Solamnus ideje után vezették be ezt a megkötést. Azonban mára, az Összeomlás utáni időkre ez megváltozott, sok ok szólt a vérági megkötés eltörlése mellett: az Összeomlás során sok okmány elpusztult, zavarossá téve a vérségi kapcsolatokat, és házasságokat; a nemes és köznép közti szerelmi kapcsolatok összekuszálták a családfákat; valamint a becsület és bátorság sokkal meghatározóbb tényezővé vált a lovagság körében, mint a származás.
Ha a jelölt megfelelt az előzetes meghallgatáson, akkor egy küldetést jelölnek ki a számára, hogy bizonyítsa hűségét, és elkötelezettségét a rend és a rend ügye iránt. A küldetésnek 30 napig kell tartania és legalább 500 mérföldes utazást kell magába foglalnia, mely irányulhat akár egy elveszett dolog megtalálására, és viszszaszerzésére; vagy egy gonosz és jóval erősebb ellenfél legyőzésére; továbbá próbára kell, hogy tegye egyszer a jelölt bölcsességét, valamint háromszor a nagylelkűségét, és a könyörületességét. Miután a lovag teljesítette a küldetést, a Rózsa Lovagi Tanácsa elé kell járulnia, ahol is be kell számolnia az utazásáról, bizonyítékokkal támasztva alá a szavait. Ha az elnöklő Főbíró megfelelőnek találja a történetet és a bizonyítékokat, akkor a jelölt leteheti az Esküt.
7
Játék Adatok Solamnia Lovagjaihoz
Másik rendbe való átlépés: Egy lovag Kard Lovaggá válhat, amint elérte Korona Lovagként a 3. szintet, és beléphet a Rózsa Lovagok soraiba, mikor Kard Lovagként 4. szintre lépett. Megjegyezendő, hogy egy lovag bármikor jelentkezhet egy magasabb rend soraiba, ha már elérte a szükséges szintet hozzá. Vagyis egy Korona Lovag jelentkezhet a Kard Lovagok Rendjébe amint elérte a 3. szintet, vagy fejlődhet még pár szintet Korona Lovagként, mielőtt Kard Lovaggá válna.
Mikor egy Lovag magasabb rendhez csatlakozik, tapasztalati pontjai nullázódnak, minden más értéke (Hp, THAC0, Mentő dobás) megmarad, bár azok mindaddig nem nőnek tovább, míg jelenlegi rendjében el nem éri újra az előző rendben elért szintjét.
Ha egy tapasztalt harcos csatlakozik a lovagsághoz, akkor egy 1. szintű Korona Lovaggá válik, de megőrzi életerő dobásait, de tapasztalati pontjai nullázódnak, és ettől kezdve a Korona Lovagok tapasztalati pont táblázatát használja. Ettől kezdve nem léphet szintet harcosként. Mindaddig nem nőnek az értékei, míg lovagként el nem éri azt a szintet, amit egykoron harcosként birtokolt. A karakter nem válthat oda-vissza két kasztja között, meg kell maradnia lovagnak.
Mindhárom rendnek csak egy vezetője van, vagyis egy időben csak egy Fővitézt, Főpapot, és Főbírót illet meg ez a titulus. A többi lovag, aki elérte e rang betöltéséhez szükséges vagy magasabb szintet, mindaddig megtartja a Harcosok Ura, a Papok Ura, vagy a Bírák Ura titulust, míg az elődjét le nem váltják, és őt nem választják a helyére.
Solamnia Lovagjainak Statisztikái: Solamnia Lovagjai a Harcos főkasztba tartoznak, így szintenként 1d10 Hp-val gyarapodik életerejük. A többi képességüket is a harcosoknak megfelelően kapják.
Idegen területen az NJK-k –4-es módosítóval dobják a reakciódobásukat az ismeretlen lovaggal szemben.
Fegyveres képzettségek: Szükséges: lándzsa (bármely) és kard (bármely). Ajánlott: minden féle, fajta lándzsa és kard, mindegyik lovas fegyver, tőr, dárda, gerely.
Fegyvertelen képzettségek: Bónusz: Lovaglás (földi). Ajánlott: Állatokkal Bánás, Heraldika, Gyógyítás, Írás/Olvasás, Vakharc, Kitartás.
Felszerelés: Solamnia Lovagjainak kezdetben legalább két fegyverrel kell rendelkeznie egy dárdával és egy karddal.
Egészség 10 Intelligencia 7 Bölcsesség 10
Tapasztalati HD Szint Pont (1d10) Titulus
1 0 2 Korona Pajzshordozója 2 2,500 3 Korona Védelmezője 3 5,000 4 Korona Lovagja 4 10,000 5 Jogar Lovagja 5 18,500 6 Pajzs Lovagja 6 37,000 7 Korona Pajzsa 7 85,000 8 Pajzsok Ura 8 140,000 9 Korona Ura 9 220,000 10 Harcosok Mestere
10 300,000 10+2 Harcosok Ura 11 600,000 10+4 Fővitéz 12 900,000 10+6 13 1 200,000 10+8 14 1 500,000 10+10 15 1 800,000 10+12 16 2 100,000 10+14 17 2 400,000 10+16 18 2 700,000 10+18 19 3 000,000 10+20 20 3 300,000 10+22 21 3 700,000 10+23 22 4 100,000 10+24 23 4 500,000 10+25 24 5 000,000 10+26 25 5 500,000 10+27
A Korona Lovagjai specializálódhatnak fegyverekre, és minden más tekintetben is úgy kezelendők, mint a harcosok.
Kard Lovagok Minimum Tulajdonság
Erő 12 Ügyesség 9 Egészség 10 Intelligencia 9 Bölcsesség 13
Tapasztalati HD Szint Pont (1d10) Titulus
3 0 4 Kardok Novíciusa 4 12,000 5 Kardok Lovagja 5 24,000 6 Penge Lovagja 6 45,000 7 Pap Lovag 7 95,000 8 Kardok Apátja 8 175,000 9 Kardok Atyja 9 350,000 10 Kardok Mestere
10 700,000 10+2 Kardok Ura 11 1 050,000 10+4 Papok Mestere 12 1 400,000 10+6 Papok Ura 13 1 750,000 10+8 Főpap 14 2 100,000 10+10 15 2 450,000 10+12 16 2 800,000 10+14 17 3 150,000 10+16 18 3 500,000 10+18 19 3 900,000 10+20 20 4 300,000 10+22 21 4 700,000 10+23 22 5 100,000 10+24 23 5 500,000 10+25 24 6 000,000 10+26 25 6 500,000 10+27
Speciális képességek: A Kard Lovagjai meg- Korona Lovagok Minimum Tulajdonság kapják a Lovag kaszt képességeit, továbbá ErőÜgyesség 10 8 használhatnak papi varázslatokat.
8
A Kard Lovagok heti varázslatai
Lovag Varázslat Szint
Szintje 1 2 3 4 5 6 7 6 1-----7 2-----8 21----9 32----
10 42----- 11 4 2 1 ---- 12 5 3 1 1 --- 13 6 4 1 1 1 -- 14 7 5 2 1 1 1 - 15 8 6 3 2 1 1 1 16 9 7 3 2 2 1 1 17 9 8 4 3 3 2 1 18* 9 9 5 4 3 2 1
*Maximális varázslat kapacitás
Kard Lovag nem kapnak bónusz varázslatokat magas Bölcsességből fakadóan. Varázslatai visszanyeréséhez, a lovagnak a választott szent napját imákkal és böjtöléssel kell töltenie. A Kard Lovagok Kiri-Jolith által biztosított szférákat használhatják, bár a lovagok Paladinet tisztelik a legjobban. A lovagok mégis Kiri-Jolith szféráit használják, mivel ő a rend patrónusa. Kiri-Jolith, a szent hadjáratok istene inspirálja a Kard Rendjének lovagjait, így ültetve át a Kard Lovagokba a hatalmát.
Rózsa Lovagok Minimum Tulajdonság
Erő 15 Ügyesség 12 Egészség 15 Intelligencia 10 Bölcsesség 13
Tapasztalati HD Szint Pont (1d10) Titulus
4 0 5 Rózsák Novíciusa 5 27,000 6 Könnyek Lovagja 6 60,000 7 Gondolat Lovagja 7 125,000 8 Szív Lovagja 8 200,000 9 Rózsák Lovagja 9 425,000 10 Rózsák Őre
10 800,000 10+2 Rózsák Mestere 11 1 500,000 10+4 Őslovag 12 2 000,000 10+6 Rózsák Ura 13 2 500,000 10+8 Bírák Mestere 14 3 000,000 10+10 Bírák Ura 15 3 500,000 10+12 Főbíró 16 4 000,000 10+14 17 4 500,000 10+16 18 5 000,000 10+18 19 5 500,000 10+20 20 6 000,000 10+22 21 6 500,000 10+23 22 7 000,000 10+24 23 7 500,000 10+25 24 8 000,000 10+26 25 9 000,000 10+27
Speciális képességek: A Rózsa Lovagjai teljesen immúnisak a félelem alapú varázslatokra.
BARBÁROK
Barbár harcosok, akik a civilizáció peremén élnek, mind földrajzi, mind kulturális értelemben véve. Nem szeretik a könnyű városi életet, ebből kifolyólag soha sem telepednek le városokban. A barbár kaszt a Harcos főkasztba tartozik. Épp ezért minden értékük megfelel a közönséges harcos értékeinek, hacsak másképp nincs írva. (Lásd „Barbárok” az Ansalon Népei fejezetben.)
Barbárok Minimum Tulajdonság
Erő 10 Ügyesség 8 Egészség 12 Bölcsesség 8
Azok a karakterek, akik nem felelnek meg ezeknek a minimum tulajdonság követelményeknek, még lehetnek egy barbár törzs tagjai, de nem tartozhatnak a barbár harcos kasztba.
Fegyveres Képzetségek: Szükséges: csatabárd, fattyúkard. Ajánlott: íj (bármely), parittya, kard (bármely), harci kalapács.
Fegyvertelen Képzettségek: Bónusz: Kitartás. Ajánlott: Állatokkal Bánás, Állatidomítás, Irányérzék, Tűzrakás, Lovaglás (földi), Időjóslás, Vakharc, Vadászat, Hegymászás, Futás, Csapdaállítás, Túlélés, Nyomolvasás. A Mesélő dönthet úgy, hogy a barbár karakternek kötelező egy olyan képzettséget választania, amely jellemző a törzsére, úgymint Földművelés, Halászat, vagy Vadászat.
Felszerelés: A barbár karakter nem választhat nehezebb páncélzatot, mint a kombinált vért (Splint mail), a szalagpántos vért (Banded mail), vagy bronz lemezvért (Bronze plate mail), míg ki nem merészkedik a külvilágba. Csak olyan fegyvert választhat, mely a törzsében használatos.
Különleges képességek: A barbárok, lenyűgöző erejüknek és vadságuknak köszönhetően +3 bónuszt kapnak reakciódobásukra bizonyos szituációkban.
Különleges Hátrányok: Más esetekben, ezek a feltűnő tulajdonságok meg is nehezíthetik a barbárok dolgát. Amikor ezek a tulajdonságok csak hátrányára vannak a karakternek, akkor –3 módosítót kap a reakciódobására.
Induló vagyon: A barbárok induláskor 3d4*10 acél pénzt kapnak, de csak maximum három acél pénzzel indulhatnak útnak, a többit el kell költeniük felszerelésre.
Síkföldi Barbárok
Az Ansalonon élő síkföldi barbárok legtöbbje Abanasinia földjein található meg. Számos törzsnek ez a szülőföldje, azonban a síkföldi barbárok bárhol előfordulhatnak, ahol 50 mérföldes körzetben se város, se falu nem található. Elég gyakoriak Ansalonon, ezért nem részesülnek semmilyen különleges képességben, vagy hátrányban a tipikus barbár kasztnál leírt képességeken felül. (Lásd „Barbárok” az Ansalon Népei fejezetben.)
9
Jég barbárok
A jég barbárok a Jégfalnál élnek. Ezek a jó jellemű népek folyamatos harcban állnak a gonosz Thanoikkal.
Fegyveres képzetségek: Kedvelt fegyvereik a husáng, a csatabárd, a buzogányok, és a tőrök.
Fegyvertelen képzetségek: Bónusz: Túlélés (sarkvidéken).
Felszerelés: Noha kezdetben nem vásárolhatnak maguknak páncélt, a jég barbár karaktereknek a vastag prém ruhájuk 5 AC-t biztosít.
Különleges képességek: A barbár kasztnál leírt képességeken felül a jég barbárok teljesen immúnisak a hideg alapú támadásokra, úgymint a fehér sárkány leheletére és a Fagyos Tölcsér varázslatra.
Induló vagyon: 1d4*10 acél pénzzel kezdenek.
VITÉZEK
Azok a lovagok, akik nem Solamnia Lovagjainak Szabályzatát követik, hanem Ansalon más lovagrendjeinek szabályai szerint élnek. Ezeknek a rendeknek a lovagjait vitézeknek nevezik.
A vitézek a Harcos főkasztba tartoznak, és ha másképp nincs írva, akkor az értékeik megfelelnek a közönséges harcosokéinak. A vitézek lovas harcosok, dicső lovagok, a legjobbak legjobbjai. Ezek a hatalmas hősök a lovagi erkölcsöknek megfelelően élik életüket.
Vitézek Minimum Tulajdonság
Erő 15 Ügyesség 15 Egészség 15 Intelligencia 10 Bölcsesség 10
Minden vitéz jó jellemű, s a felső társadalmi osztályból származik. Csak harcosokból és lovagokból lehetnek vitézek.
Fegyveres Képzettségek: Szükséges: lándzsa (bármely) és kard (bármely). Ajánlott: minden féle, fajta lándzsa és kard, mindegyik lovas fegyver, tőr, dárda, gerely.
Fegyvertelen Képzettségek: Bónusz: Lovaglás (földi), Etikett. Ajánlott: Állatokkal Bánás, Állatidomítás, Táncolás, Heraldika, Zenélés, Írás/Olvasás, Vakharc, Kitartás.
Felszerelés: Egy vitéz induláskor legalább két fegyverrel kezd, melyek közt szerepelnie kell egy kardnak és egy lándzsának, és a legdrágább, legjobb páncélt kell megvásárolnia, melyet megengedhet magának (a vásárlás elkerülhető, ha a karakter a társadalmi rangja alapján alapvetően egy páncéllal indul - lásd a fejezet végén).
A vitézek a játékot egy saját harci lóval kezdik (a mesélő belátásától függően lehet könnyű, közepes, vagy nehéz csatamén).
Különleges képességek: 1. szinten, a vitézek +1 bónuszt kapnak támadásukra mikor lóháton, olyan lándzsával küzdenek, melynek használatában képzettek. Ez a bónusz minden hatodik szinten +1-gyel növekszik.
3. szinten, +1 bónuszt kapnak támadásukra, mikor olyan kardot forgatnak, melynek használatában képzettek Ez a bónusz minden hatodik szinten +1-gyel növekszik. 5. szinten, +1 bónuszt kapnak támadásukra, mikor a csákány, a buzogány, és a láncos buzogány lovassági változatát használják. Ez a bónusz minden hatodik szinten +1-gyel növekszik. A vitézek immúnisak a félelem alapú varázslatokra. Bátorságuknak köszönhetően, lelkesedéssel és önbizalommal töltenek el másokat, megszilárdítva ezzel az elszántságukat. A vitézek az Érzelmek varázslat bátorság hatását sugározzák magukból 10’ sugárban (lásd a 4. szintű varázslói varázslat leírását), semlegesítve ezáltal a félelem hatását. (A vitézek nem képesek kiváltani azt a berserker hatást, amire a varázslók képesek.)
A vitézek +4 bónuszt kapnak mentődobásukra, az agyra ható varázslatokkal szemben, például a Bűbáj Személyre; Barátok; Hipnózis; Álomvarázs; Viszketegség; Gyengítés Sugara; Rettegés; Mágia Parancsszava; Parancsvarázs; Bűbáj Személyre Vagy Emlősre; Lenyűgözés; Bátorság Palástja; és Jelkép varázslatokra.
A vitéz +3 bónuszt kap reakciódobására, ha saját kultúrájából származó lényekkel találkozik, ellenben -3 bónuszt kap reakciódobására, ha gonosz személyekkel, vagy bűnözőkkel hozza össze a rossz sors.
Különleges Hátrányok: Egy vitéz sohasem támadhat meg egy ellenfelet a távolból, ha azt megteheti közelharcban is. Ebből kifolyólag nem használhat íjat vagy számszeríjat, nem bújhat pajzsfal mögé, és nem használhat szálfegyvereket. Extrém helyzetekben, ártatlanok életének megvédésére, egy vitéz használhat lőfegyvereket, ha nem képes közel kerülni az ellenfeléhez.
Harcban, a vitéznek a látszólag legnagyobb és legerősebb ellenfelet kell támadnia. Ha kisebb ellenfelek kerülnek az útjába, vagy tartják fel, akkor a vitéznek a lehető leggyorsabban ki kell iktatnia ezt a zavaró tényezőt, ha tudja, hogy felvehesse a harcot az „igazi” ellenfelével.
A vitéz mindig a lehetséges legjobb minőségű páncélt viseli, és arra törekszik, hogy teljes lemezvértben vonulhasson csatába. A páncél mágikus ereje kevesebbet jelent számára, mint a páncél típusa: egy vitéz egy +5-ös láncinget egyszerűen eldob, ha helyette felvehet egy lemezvértet, még akkor is, ha az nem is mágikus.
Minden vitéz egy lovagi becsület kódexet követ. A vitézek Kódexe hasonló a Solamniai Lovagok Szabályzatához, noha nem annyira öszszetett, mint az. A legtöbb kódex egyszerű alapokon nyugszik: dicsőíti a becsület erényét, a nemes küldetéseket, a nyílt és becsületes küzdelmeket, az ártatlanok védelmezését, az engedelmességet a vitéz ura felé, az egyenrangúak tiszteletét, a dicsőséget a csatában, a gonosztevők megölését, és mindegyik úgy tartja, hogy inkább a halál, mint a becstelenség. „Először támadni, és utoljára visszavonulni!” ez a vitézek legáltalánosabb harci felfogása. (A játék megkezdése előtt azonban célszerű a játékosnak és a mesélőnek közösen kidolgozni a karakterre vonatkozó becsületkódexet.)
Abban az esetben, ha a vitéz megszegi a becsületkódexét, az első alkalommal még elegendő a vezekléshez, ha megbánja bűnét. A második alkalommal már a vitéz elveszti a különleges képességeit mindaddig, míg bűnbánatot nem gyakorol, és nem teljesít egy veszélyes küldetést a különleges képességei nélkül, mely során tartja magát a becsületkódexéhez. A harmadik hiba következtében a vitéz megszűnik vitéznek lenni. A hitehagyott immáron saját kultúrájával szemben is –3 módosítót kap a reakciódobásaira (mintha gonosz lényekkel találkozna). A lova amint tud, elszökik tőle, és inkább elpusztul sem, hogy engedje magára felülni újból a bukott vitézt.
Induló vagyon: A vitézek az alap harcos kaszt vagyonával indulnak; 5d4*10 acél pénzzel.
10
|